Abstract
Przekaz ustny (Word of Mouth) jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na klientów podczas podejmowania decyzji o zakupie, a także na zarządzanie ich zachowaniami w procesie dokonywania zakupów. Szczególne znaczenie ma on w przypadku dóbr niematerialnych, o wysokim ryzyku zakupu, jakim są usługi. Rosnąca liczba jego nowych form i coraz bardziej skomplikowana natura, związana głównie z umieszczaniem opinii w Internecie spowodowała wiele niejasności i trudności zarówno w przeprowadzaniu badań tego zjawiska, jak i wprowadzaniu skutecznych działań marketingowych przez praktyków. W związku z tym, celem tego artykułu jest uporządkowanie najważniejszych pojęć i koncepcji związanych z przekazem ustnym, w oparciu o analizę aktualnych wyników światowych badań. Zidentyfikowano i zdefiniowano najważniejsze koncepcje związane z przekazem ustnym, w tym WOM tradycyjne, eWOM i sWOM, uporządkowano i zdefiniowano te pojęcia oraz ustalono podstawowe różnice występujące między nimi. Na koniec wskazano niezbędne kierunki dalszych badań w tym obszarze. Główną wartością, którą wnosi artykuł jest wskazanie, że zjawisko WOM nie jest jednorodne, a jego różne formy (zwłaszcza w świecie wirtualnym) wymagają zarówno innego podejścia badawczego, jak i odpowiedniego zarządzania nimi w praktyce.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.4467/23540214ZM.21.012.13407
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Zarządzanie Mediami
pages 191 - 206,
ISSN: 2353-5938 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2021
- Bibliographic description:
- Drapińska A.: Współczesny Word of Mouth – dylematy pojęciowe// Zarządzanie mediami -,iss. 2 (2021), s.191-206
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.4467/23540214zm.21.012.13407
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 155 times