Wytrzymałość drobnych elementów olinowania ruchomego wykonanych z Dyneemy - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wytrzymałość drobnych elementów olinowania ruchomego wykonanych z Dyneemy

Abstract

Rozwój materiałów w oceanotechnice otwiera nowe możliwości w budowie jachtów. Artykuł porusza kwestie wplatania nowoczesnych lin typu HMPE (ang. high-modulus polyethylene) w konstrukcje takielunku jachtu, a dokładniej w część olinowania ruchomego. Dzięki specjalnej konstrukcji liny bez oplotu zbudowanej z 12 splotek utworzonej przez ich przeplatanie, możliwe jest konstruowanie drobnych elementów nośnych, takich jak miękkie oczka, zawiesia bezoczkowe i pojedyncze lub miękkie szekle zaledwie w kilka minut. Celem pracy jest sprawdzenie nośności poszczególnych technik plecenia w statycznej próbie rozciągania. Przebadano trzy grupy splotów, porównano ich wyniki pod względem wytrzymałościowym i statystycznym. Po analizie rezultatów wyznaczono najbardziej niezawodne techniki sporządzania węzłów i splotów na linie wyprodukowanej przez firmę Lancelin, model PURE DYNEEMA Racing Braid o średnicy 5 mm,

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 75 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni pages 63 - 76,
ISSN: 1730-1114
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Radoń-Zajączkowska B., Kozak J., Kowalski J.: Wytrzymałość drobnych elementów olinowania ruchomego wykonanych z Dyneemy// Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni. -., nr. 33 (2018), s.63-76
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.12716/1002.33.06
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 164 times

Recommended for you

Meta Tags