Abstract
Przedmiotem zainteresowania badawczego w niniejszym tekście są usługi finansowe oraz zachowania starszych konsumentów na rynku usług bankowych, ubezpieczeniowych itp. Podstawowym celem rozważań jest zidentyfikowanie kluczowych zmiennych społeczno-demograficznych wpływających na zakup usług finansowych przez osoby w wieku 50+. W pracy zastosowano przede wszystkim analizę literatury oraz analizę wyników uzyskanych za pomocą kwestionariusza ankietowego zrealizowanego wśród 753 osób w wieku 50+ zamieszkujących Polskę Północną. Na podstawie zrealizowanych badań zidentyfikowano kluczowe zmienne społeczno-demograficzne wpływające na zakup usług finansowych przez osoby w wieku 50+ − wiek, wykształcenie oraz dochód.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Handel Wewnętrzny
pages 76 - 87,
ISSN: 0438-5403 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Czerwiński B.: Zachowania seniorów z Polski Północnej na rynku usług finansowych w świetle wyników badań// Handel Wewnętrzny. -., nr. 3 (362) (2016), s.76-87
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 122 times