ZNACZENIE ŹRÓDEŁ POCZUCIA SAMOSKUTECZNOŚCI U POCZĄTKUJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – RAPORT Z BADAŃ - Publication - Bridge of Knowledge

Search

ZNACZENIE ŹRÓDEŁ POCZUCIA SAMOSKUTECZNOŚCI U POCZĄTKUJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – RAPORT Z BADAŃ

Abstract

Poczucie samoskuteczności w sposób istotny wpływa na zachowanie ludzi sprawiając, że stają się oni bardziej wytrwali w działaniu i stawiają sobie ambitne cele. Poczucie samoskuteczności powstaje pod wpływem doświadczeń jednostki, a jego poziom jest możliwy do kształtowania. Zdaniem Bandury (1997) istnieją cztery źródła poczucia samoskuteczności, czyli poprzednie doświadczenie, pobudzenie fizjologiczne, obserwacja innych oraz perswazja. Celem opisywanego badania była weryfikacja stopnia powiązania każdego ze źródeł z poczuciem samoskuteczności u początkujących przedsiębiorców. Badanie przeprowadzono na grupie 100 osób posiadających własne firmy nie dłużej niż przez sześć miesięcy. Spośród wymienionych źródeł doświadczenie, pobudzenie fizjologiczne oraz perswazja okazały się być istotnie pozytywnie skorelowane z przedsiębiorczym poczuciem samoskuteczności. Obserwacja innych nie była natomiast z nim powiązana w sposób istotny.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 23 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka pages 91 - 97,
ISSN: 2084-6495
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Ziemiański P., Zięba K.: ZNACZENIE ŹRÓDEŁ POCZUCIA SAMOSKUTECZNOŚCI U POCZĄTKUJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – RAPORT Z BADAŃ// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka. -., nr. 2 (2014), s.91-97
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 104 times

Recommended for you

Meta Tags