Department of Informatics in Management - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Informatics in Management

Filters

total: 509

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2014
  • Jakość usług interaktywnych: projektowanie, ocena, doskonalenie
    Publication

    - Year 2014

    W publikacji poddano analizie główne koncepcje jakości usług on-line, zorientowane na następujące cele: jakość techniczno-funkcjonalna, interakcja użytkownik-system, doświadczenie użytkownika (User Experience), satysfakcja klienta oraz budowa relacji i lojalności klienta. Omówiono związek tych koncepcji z pięcioma perspektywami projektowymi jako środkami realizacji wspomnianych celów jakościowych. Przeanalizowano istotę i zawartość...

  • Just Let Me Think: Designing Against Acquired Illiteracy.
    Publication

    - Year 2014

    This article concerns the relatively new problem of illiteracy relating to persons previously being literate, which is caused by too intensive using of so-called digital media (TV, computers, tablets, smartphones, e-book readers, portable media players, etc.). The problem has been observed for several years mainly in countries with high economic and technological development. The widespread use of digital media and the ease of...

    Full text to download in external service

  • Knowledge engineer – more than only technical position. The concept of knowledge engineering education at the Faculty of Management and Economics
    Publication

    - Year 2014

    Organizational learning means an effective knowledge management. Management is nothing more than the constant decision-making. Therefore organizational learning must be seen through the prism of decisions taken at all levels. Unfortunately decisions are never taken within comfortable conditions. Decision maker suffers from a lack of any support. There is often a problem with human resources having right skills, sometimes they do...

    Full text to download in external service

  • Kompetencje pracowników w różnym wieku w opinii menadżerów
    Publication

    W opracowaniu podjęto problematykę oceny kompetencji pracowników w różnym wieku dokonywanej przez menadżerów. Celem wyznaczonym przez autorów było opracowanie systematyki tych kompetencji i diagnoza opinii na temat ich znaczenia dla organizacji.

  • MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów
    Publication

    - Year 2014

    MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów to książka, która kompleksowo opisuje możliwości programu oraz oferowane przez niego narzędzia, uzupełniając wiedzę czytelnika o informacje związane z metodyką prowadzenia przedsięwzięć. Układ podręcznika odzwierciedla specyfikę pracy kierowników projektów, krok po kroku przedstawiając zadania, które mają oni do wykonania, a także najbardziej...

  • Multimedia in teaching economics and management in higher education.
    Publication

    - Year 2014

    Nowadays, the use of multimedia teaching materials at universities makes a standard practice. However their saturation is still quite low comparing to the expectations of students - the main consumers of the information contained therein. This article will present the results of research conducted among students of Management and Engineering Management carried at the Technical University of Gdańsk. Some students of Computer Science...

  • Nowe podejście do oceny szacowania złożoności oprogramowania
    Publication

    W tej publikacji przedstawione zostały metody szacowania złożoności oprogramowania oraz ich proponowane modyfikjacje. Szacowanie złożoności jest niezbędne podczas realizacji projektu informatycznego w celu określenia jego kosztów związanych z koniecznością wykorzystania zasobów, by w rezultacie mozna było uzyskać zamierzony efekt, jakim jest dostarczenie klientowi satysfakcjonującego go produktu. Najpierw przedstawiony został teoretyczny...

  • Optimization model of agile team’s cohesion
    Publication

    - Procedia Computer Science - Year 2014

    Team’s cohesion is one of the most important factors of IT project execution effectiveness. Optimization of team’s cohesion gives the possibility of reducing the risk of project failure. It also allows to increase the teamwork efficiency and thus optimize time of tasks execution, increase the guarantee of maintaining the scope of the project and the chance of achieving a given level of products quality. This article presents determination...

    Full text available to download

  • Processes of enhancing the intelligence of Learning Organizations on the basis of Competence Centers

    The process of organizational learning and proper knowledge management became today one of the major challenges for the organization acting in the knowledge-based economy. According to the observations of the authors of this paper the demand for formalization of knowledge management processes and organizational learning is particularly evident in research institutions, established either by the universities, or the companies. The...

    Full text to download in external service

  • Project- and service oriented thinking in engineering management education
    Publication

    - Year 2014

    .

  • “Project-factor-decision”. Decisive factors in IT projects and their impact on its success

    The aim of this article is to indicate the need for a deepening, systematizing and codifying of the theoretical and practical knowledge on IT project management, in the area of management decision-making processes. The scope of decisions made by managers is constantly on the increase. Project managers make decisions not only within the classic triangle of constraints, which consists of a schedule, a budget and the project scope,...

    Full text to download in external service

  • Psychometric properties of the polish version of the job-related affective well-being scale
    Publication

    Objectives: The aim of this study was to verify psychometric properties of the Polish version of the Job-related Affective Well-being Scale (JAWS). Specifically, theoretical 4-factor structure (based on the dimensions of pleasure and arousal) and reliability of the original – 20-item JAWS (van Katwyk et al., 2000) and the shortened – 12-item (Schaufeli and Van Rhenen, 2006) versions were tested. Material and Methods: Two independent...

    Full text available to download

  • Reply to Maarit Johnson's Letter to the Editor
    Publication

    - Nordic Psychology - Year 2014

    We wrote in response to the Letter to the Editor from Maarit Johnson regarding our article “Exploring the factor structure and the validity of the abbreviated Basic and Earning self-esteem Scales” (Dåderman & Basinska, 2013). We discussed two main issues: (a) the theory underlying the development of the longer (i.e., original) versions of the Basic and Earning SES, as well as the role of earning SE; and (b) the selection of items...

    Full text to download in external service

  • Risk Management in "Agile" methodologies using the example of Scrum and the IBM Rational Team Concert tool
    Publication

    - Year 2014

    Project risk is one of the key areas which should be subjected to a thorough analysis in any IT project. Project managers undertake steps to minimize risks, both in terms of organization (matching people to tasks or roles) as well as in terms of technology (using appropriate tools for the management and execution of tasks). Every method of project management defines and describes the processes and techniques related to knowledge...

  • Rule-Based Model for Selecting Integration Technologies for Smart Cities Systems
    Publication

    The aim of this article is to present the stages of development for an information technology integration model for the design of systems for smart cities. The Introduction explains the need for integration technologies and presents a model for selecting integration technologies and the conditions for its use in designing smart cities systems. Then two verification stages of the presented model are discussed. In the first stage,...

    Full text available to download

  • Serwisy WWW jako instrument kształtowania relacji z klientem usług medycznych

    Wprowadzenie: W artykule podjęto problem oceny użyteczności serwisów WWW i badania postaw lojalnościowych e-klientów korzystających z serwisów WWW usług medycznych. Celem badania była wstępna walidacja metody do oceny jakości użytkowej serwisów WWW usług medycznych oraz określenie związków pomiędzy cechami jakości użytkowej serwisów WWW a cechami relacyjnymi, takimi jak: satysfakcja, chęć powrotu oraz zamiar rekomendowania serwisu...

    Full text available to download

  • Teaching management skills to software develop- ment teams through the lean start-up methodology
    Publication

    - Year 2014

    In order for development teams to understand the impact of software development on value delivery it is important that all team members, including software engineers, possess adequate management skills which not always have been acquired during university education. The lean start-up methodology techniques enable new ventures to test hypothesis, gather customer feed- back and create a minimum viable product. The obtained information...

  • THE ONLINE APPLICATION AND E-LEARNING IN THE COMPETENCE-BASED MANAGEMENT IN PUBLIC ADMINISTRATION ORGANIZATIONS
    Publication

    - Year 2014

    The integration of effective management of work-related processes and utilization of human resources potential leads to the development of organization. The purpose of this paper was to examine how the principles of competences-based management can be introduced to enhance organization’s effectiveness in human resources management. A model of assessment and development of competences-based management, embracing an online application...

    Full text to download in external service

  • The role of case studies and management experience in the education and personal developement of IT project managers
    Publication

    The purpose of this article is to indicate the need for project management experience and knowledge in order to improve the competence of IT project managers. In the first part of the article there is shown the impact of experience on the development of project management skills. Also the need for having historical data about the projects - in order to make better project decisions - is shown in the article.In the following parts...

  • The use and development of e-learning systems in educational projects
    Publication

    - Year 2014

    The article introduces the problem of usage and development of e-learning systems among Polish universities. Easily accessible internet and IT development led to changes in education. Through the use of IT tools, e-learning has become an increasingly popular form of education. Presently, majority of Polish universities use an e-learning system of their own choosing designed to support the didactic processes. The goal of the article...

  • Usługi w chmurze – nowe możliwości i nowe zagrożenia
    Publication

    - Year 2014

    Celem pracy jest omówienie zmian zachodzących na rynku usług udostępnianych przez Internet. Wskazanie praktyk związanych z ich wykorzystaniem oraz omówienie szans i zagrożeń, jakie tym zmianom towarzyszą. W efekcie zaproponowanie rozwiązań optymalnych ze względu na możliwości wykorzystania przez klienta oraz ocena ich wpływu na możliwości rozwoju przedsiębiorstwa. W prezentowanej pracy zastosowano metodę studium przypadku uzupełnioną...

    Full text to download in external service

  • WYKORZYSTANIE GRYWALIZACJI (GAMIFICATION) W SEKTORZE MSP DO BUDOWANIA RELACJI KLIENT-USŁUGODAWCA PRZY PROJEKTOWANIU USŁUG

    Artykuł przedstawia nowe pojęcie grywalizacji, które wykorzystuje i przenosi mechanizmy tworzenia gier do świata biznesu i projektowania usług. Autor tekstu wprowadza czytelnika w tematykę zagadnienia grywalizacji, jednocześnie wyjaśniając, na czym ono polega. Prezentuje i omawia mechanizmy, jakie wyróżniają grywalizację. Twórca tekstu pokazuje przykłady zastosowania grywalizacji oraz opisuje zagadnienia związane z wykorzystaniem...

  • Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy
    Publication

    - Year 2014

    Cel. Niniejsza praca ma na celu wskazanie zależności pomiędzy zróżnicowanym poziomem zaangażowania projektantów w wykorzystanie Design Thinking w projektowaniu usług i kształtowaniu środowiska pracy projektantów a efektami ich pracy. Celem przeprowadzonych badań była identyfikacja czynników środowiskowych stymulujących efektywność pracy projektanta nowej usługi. Metoda/podejście. W środowisku akademickim w trzech grupach przyszłych projektantów...

  • Zastosowanie aplikacji internetowych i e-learningu w zarządzaniu kompetencjami: studium przypadku.
    Publication

    - Year 2014

    Cel. Integracja efektywnego zarządzania procesami pracy i wykorzystania potencjału zasobów ludzkich warunkuje rozwój organizacji. Jest to szczególnie istotne w organizacjach publicznych, w których wyniki pracy nie zawsze są zgodne z oczekiwanymi standardami. Prezentowana praca stanowi studium przypadku zarządzania kompetencjami w administracji publicznej z wykorzystaniem narzędzi informatycznych na przykładzie polskiej Policji. Metoda....

  • Zastosowanie marketingowe systemów informatycznych w promocji zawodów żeglarskich

    Promocja imprez żeglarskich poprzez tworzenie przekazu z regat jest wyzwaniem dla organiza- torów wydarzenia. W artykule przedstawiono systemy technologiczne, które wspomagają prezenta- cję zawodów oraz ich wpływ na zaangażowanie kibiców żeglarstwa. Zbadano interakcję fanów na podstawie statystyk strony WWW zawodów i wpływ wykorzystania systemów śledzenia wyników na ich postępowanie. Badania wykazały trzy kluczowe...

  • Zastosowanie systemów e-learningu w szkolnictwie wyższym
    Publication

    - Year 2014

    Wzrost dostępności internetu oraz rozwój systemów informatycznych przyczyniły się do zmian w zakresie edukacji. Poprzez wykorzystanie narzędzi informatycznych coraz popularniejszą formą nauczania stał się e-learning. Obecnie większość uczelni wyższych stosuje wybrany przez siebie system e-learningowy, którego głównym zadaniem jest wsparcie procesu dydaktycznego. Celem pracy jest analiza zastosowania kilku przykładowych systemów...

Year 2013