Department of Ship Manufacturing Technology, Quality Systems and Materials Science - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Ship Manufacturing Technology, Quality Systems and Materials Science

Filters

total: 210

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2016
Year 2010
  • A method for evaluating the performance of a marine piston internal combustion engine used as the main engine on a ship during its voyage in different sailing conditions
    Publication

    Przedstawiono metodę oceny działania tłokowych silników spalinowych napędu głównego staków morskich, nazywanych silnikami głównymi, działających w typowych warunkach ich eksploatacji. Warunki te zostały opisane z uwzględnieniem pola osiągów tego rodzaju silników. Metoda ta umożliwia obliczenie wartości działania w wyniku zastosowania rachunku całkowego. Znamienne jest to, że działanie wspomnianych silników spalinowych zostało przyrównane...

    Full text available to download

  • Analiza awarii masztów na STS Pogoria
    Publication

    - Year 2010

    ''Pogoria'' - żaglowiec szkolny uczestniczyła w trakcie ''TALL SHIP RACE 2009'' w rejsie na trasie Gdynia-St.Petesburg. W dniu 7 lipca 2009 roku w trakcie bezpośredniej rywalizacji z płynącą obok siostrzaną - nieco młodszą - ''Kaliakrą'' (jacht płynął lewym halsem, kursem 055, przy wietrze ESE o sile 6B), podczas nadmiernego wyostrzenia do wietru, nastąpiło złamanie fokmasztu, a w konsekwencji - pozostałych dwóch masztów. W artykule...

  • Analiza przyczyn uszkodzenia wału korbowego silnika spalinowego tłokowego firmy ''Deutz'' typ A8M528Jednostki ''WŁA-97''
    Publication

    - Year 2010

    W ekspertyzie zawarto wyniki analiz i badań, mających na celu ustalenie prawdopodobnych przyczyn awarii i uszkodzenia wału korbowego okrętowego silnika 8-cylindrowego, w układzie rzędowym. Silnik wyprodukowano w roku 1957. Podczas wykonywania ekspertyzy wykorzystano m.in. dostępne fragmenty dokumentacji eksploatacyjnej i remontowej silnika, uszkodzone elementy wału korbowego udostępnione przez Armatora oraz dokumentację fotograficzną....

  • Damage tests of the single shell ship fuel tank with additional elastic protective coating
    Publication

    - Year 2010

    Wejście na mieliznę lub kolizja średniej wielkości np. kontenerowca może doprowadzić do zanieczyszczenia środowiska Morza Bałtyckiego paliwem uwolnionym z rozszczelnionych, jednoposzyciowych zbiorników dennych, a ilość tego paliwa może być znaczna. W związku z tym podjęto prace badawcze zmierzające do opracowania sposobu obniżenia ryzyka rozlewu paliwa w wypadku kolizji poprzez wprowadzenie drugiej bariery ochronnej. Idea pomysłu...

Year 2009
  • Advanced coating of interior of tanks for rising environmental safety - numerical simulation of grounding
    Publication

    - Year 2009

    Zwiększanie bezpieczeństwa środowiska naturalnego podczas transportu materiałów ropopochodnych stale stanowi ważny i aktualny problem badawczy. W pracy prezentowane są wyniki badań innowacyjnych powłok ochronnych zmniejszających ryzyko rozlewu olejowego podczas kolizji środków transportu - w szczególności statków. Prace badawcze prowadzone były w ramach programu Eureka E!3614 CORET.

    Full text to download in external service

  • Doświadczenie jako wartość dla klienta

    Marketing doświadczeń opiera się na przekonaniu, że oprócz produktu i usługi konieczne jest wyodrębnienie dodatkowej wartości, jaką jest niepowtarzalne doświadczenie, spełniające racjonalne i emocjonalne oczekiwania nabywcy. Autorka opisuje rolę doświadczeń w kształtowaniu postaw konsumenckich oraz budowaniu satysfakcji i lojalności klienta. Omawia również zasady służące projektowaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych.

    Full text to download in external service

Year 2007
Year 2017
Year 2020
Year 2018
Year 2019
  • Application of the IMO standard manoeuvres procedure for pod-driven ships

    International Maritime Organisation (IMO) in the resolution MSC.137(76) Standards for Ship manoeuvrability presents the manoeuvring criteria that has to be satisfied by majority of seagoing ships. Together with the criteria, procedures for carrying out the manoeuvring tests are also presented. They however do not correspond directly to ships with non-conventional steering-propulsion devices, like pod drives. IMO is aware of this...

    Full text to download in external service

  • Application of the Optimization Methods to the Search of Marine Propulsion Shafting Global Equilibrium in Running Condition
    Publication

    - Polish Maritime Research - Year 2019

    Full film hydrodynamic lubrication of marine propulsion shafting journal bearings in running condition is discussed. Considerable computational difficulties in non-linear determining the quasi-static equilibrium of the shafting are highlighted. The approach using two optimization methods (the particle swarm method and the interior point method) in combination with the specially developed relaxation technique is proposed to overcome...

    Full text available to download

  • Equivalent standard manoeuvres for pod-driven ships
    Publication

    Procedures for carrying out the manoeuvring tests presented in International Maritime Organisation (IMO) resolution MSC.137(76) are based on the capabilities of ships with conventional steering-propulsion systems. Therefore they do not correspond to ships with other steering-propulsion devices, like pod drives. IMO is aware of this shortcoming and for ships with non-conventional steering and propulsion system may permit the use...

    Full text to download in external service

Year 2012
Year 2014
Year 2013
Year 2011
Year 2015
Year 2006
Year 2008