Department of Management - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Management

Filters

total: 348

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2009
Year 2005
  • A complete example of experience konowledge structure on XML
    Publication

    - Year 2005

    Przedstawiono kompletny przykład reprezentacji struktury wiedzy w języku XML. Omówiono cztery podstawowe składniki tej reprezentacji: dane, funkcje, ograniczenia i zasady.

  • Administracja uniwersytecka - teraźniejszość i przyszłość
    Publication

    - Year 2005

    Autor, analizując strukturę zatrudnienia w uczelniach publicznych i niepublicznych wskazuje na niejednoznaczność określenia liczby oraz roli pracowników administracji uczelnianej, a zwłaszcza dyrektora administracyjnego (obecnie kanclerza)w wybranych uczelniach. Posta-wiona jest teza, że wprowadzeniu stanowiska kanclerza w uczelni towarzyszyć powinno roz-szerzenie jego kompetencji i zadań niezbędnych w kierowaniu współczesną wyższa...

  • Analiza redystrybucji środków finansowych przeznaczonych na działalność B+R (na przykładzie wybranej uczelni)
    Publication

    Autor zwraca uwagę na wyjątkowo niskie finansowanie działalności B+R w Polsce na tle innych krajów nowo przyjętych do UE. Przeprowadza analizę redystrybucji tych skromnych środków w skali Polski oraz na przykładzie konkretnej uczelni. Dostrzega dwa charakterystyczne zjawiska, określona jako asymetrie. Pierwsze-dotyczące podziału tych środków między szkoły wyższe, jednostki badawczo-rozwojowe i placówki PAN. Drugie - dotyczące struktury...

    Full text to download in external service

  • Bariery rozwoju lokalnego
    Publication

    - Year 2005

    W artykule zaprezentowano ograniczenia w rozwoju lokalnego układu terytorialnego. Analizie poddano pojęcie rozwoju lokalnego ze względu na trzy cechy: podmiotowość, wielopłaszczyznowość i ciągłość. W dalszej części praca prezentuje najczęstsze rodzaje klasyfikacji barier. Na zakończenie przedstawiono najpowszechniej spotykane ograniczenia. Omówiono je według jednego ze sposobu podziału - na zewnętrzne i wewnętrzne.

  • Czynniki warunkujące efektywność kształcenia w publicznej szkole wyższej
    Publication

    - Year 2005

    Praca poświęcona jest zagadnieniom efektywności publicznej szkoły wyższej. Zwrócono uwagę na czynniki związane z realizacją procesu kształcenia, wpływające na efektywnośc działalności szkoły wyższej. Rozważania teoretyczne ilustrowane są przykładami.

Year 2011
Year 2008
Year 2006
Year 2023
Year 2007
Year 2010
Year 2012
Year 2022
Year 2021
  • AMO perspectives on the well-being of neurodivergent human capital
    Publication

    Existing management research and management practices frequently overlook the relationship between the above-average human capital of highly functioning neurodivergent employees, their subjective well-being in the workplace and performance outcomes. This paper calls for greater attention to the hidden human capital associated with neurodiversity by mainstreaming implementation of neurodiversity-friendly policies and practices. Drawing...

    Full text available to download

Year 2004
Year 2014
Year 2018
Year 2017
Year 2016
  • Customer Assessment of Brand Valuation and Social Media
    Publication

    - Year 2016

    The research problem engaged in this article is to determine whether contemporary consumers are able to assess brand equity in the overabundance of brands and products with similar features and qualities. The author argues that in the existing circumstances when differences between brands become insignificant the consumer is not capable of assessing their equity adequately. In order to verify the thesis the author has accepted...

    Full text to download in external service

Year 2013
  • Czynniki sukcesu w zarządzaniu projektem marketingowym
    Publication

    - Year 2013

    Autorka porusza problem jednoznacznego formułowania kryteriów sukcesu projektu marketingowego, których realizacja zapewniałaby sukces przedsiębiorstwa. Stawia tezę, że projekty marketingowe mają szczególną specyfikę związaną z determinującym wpływem zewnętrznych czynników niemierzalnych, a tym samym niedefiniowalnych, na powodzenie projektu marketingowego rozumianego jako sukces rynkowy, przez co określenie jasnych kryteriów sukcesu...