Anita Maria Dąbrowicz-Tlałka - Biogram - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Biogram

Uzyskała, z wynikiem bardzo dobrym, tytuł magistra na kierunku matematyka na Wydziale Matematyki Uniwersytetu Gdańskiego. Praca magisterska pt. „Zbiory swojskie i dzikie w R3” była z  dziedziny topologia geometryczna. Równolegle ukończyła na Uniwersytecie Gdańskim „Podyplomowe Studium Podstaw Informatyki”.

W 2001 roku uzyskała na Politechnice Poznańskiej tytuł doktora nauk matematycznych. Praca doktorska pt. „Iteracje monotoniczne dla równań różniczkowo-algebraicznych” była z dziedziny analiza matematyczna.

Doświadczenia zawodowe zdobywała na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej, Tulane University w Nowym Orleanie w USA oraz w Studium Nauczania Matematyki, a następnie Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość Politechniki Gdańskiej.

Aktualna praca naukowa dotyczy kształcenia na poziomie akademickim z wykorzystaniem technologii oraz dydaktyki matematyki na kierunkach inżynierskich i technicznych.  W sferze zainteresowania zawodowego znajduje się również dydaktyka matematyki na poziomie akademickim z wykorzystaniem modelowania matematycznego oraz metodyka prowadzenia tego typu zajęć w formule blended-learning oraz e-learning, przygotowywanie zawartości e-kursów zawierających aplikacje do wizualizacji pojęć z zakresu nauk ścisłych i technicznych, udział w projektowaniu i rozbudowie LMS.

Od roku 2002 roku aktywnie zajmuje się zastosowaniami technologii ICT w edukacji i popularyzacją zagadnień związanych z e-kształceniem w zakresie nauczania przedmiotów ścisłych i technicznych. W latach 2003-2004 przewodnicząca sekcji matematyki w Konsorcjum Uczelni Technicznych w celu koordynowania działań w zakresie dokształcania na odległość młodzieży szkół średnich z matematyki i fizyki. W latach 2007-2008 członek Rektorskiej Komisji ds. Informatyzacji Politechniki Gdańskiej. Od 2007 aktywnie działa w projektach MEN związanych z przeprowadzaniem e-egzaminów (na poziomie gimnazjalnym z wiedzy matematyczno-przyrodniczej, e-matur z zakresu matematyki oraz na poziomie akademickim z zakresu analizy matematycznej). W latach 2017 do 2018 praca w zespole ekspertów powołanym przez Fundację Młodej Nauki opracowującym wytyczne dotyczące uznawalności i akredytacji otwartym kursów edukacyjnych MOOC na ogólnopolskiej platformie NAVOICA. W roku 2020 członek „Zespołu do spraw kształcenia na odległość w związku z czasowym zawieszeniem kształcenia w uczelniach i kształcenia doktorantów” powołanego Zarządzeniem MNiSW. 

W latach 2006-2009 zastępca Kierownika ds. Rozwoju Dydaktyki Studium Nauczania Matematyki.

W latach 2009-2021 zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Dydaktyki Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość Politechniki Gdańskiej.

W latach 2021-2022 zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Dydaktyki Centrum Matematyki Politechniki Gdańskiej.

Od 2012 do 2019 członek Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.

Od 2020 członek Komisji ds. Rekrutacji Cudzoziemców.

Od 2016 członek Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na Politechnice Gdańskiej.

Od 2013 do 2022 Pełnomocnik Rektora Politechniki Gdańskiej ds. eNauczania.

Od 2014 do 2020 Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego i członek Komitetu Naukowego Konferencji e-Technologie w Kształceniu Inżynierów (https://pg.edu.pl/etee).

Od 2012 do 2015 członek zespołu ds. wdrażania systemu CDIO na Politechnice Gdańskiej.

Od 2013 Członek Stowarzyszenia eLearningu Akademickiego.

Od  2015 członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Edukacji Internetowej, a od 2019 członek Zarządu PTNEI.

Recenzent artykułów w czasopismach poświęconych zagadnieniom kształcenia z wykorzystaniem technologii oraz e-biznesu - m.in. e-mentor, EduAkcja, Zeszyty Naukowe WEiA PG.

wyświetlono 4677 razy