dr hab. inż. Arkadiusz Lewicki
Zatrudnienie
- Profesor uczelni w Katedra Automatyki Napędu Elektrycznego i Konwersji Energii
Media społecznościowe
Kontakt
- arkadiusz.lewicki@pg.edu.pl
Profesor uczelni
- Miejsce pracy
-
Budynek A Elektrotech.
pokój EM-217 otwiera się w nowej karcie - arkadiusz.lewicki@pg.edu.pl
Wybrane publikacje
-
Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive
W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń...
-
Application of speed and load torque observers in high-speed train drive for diagnostic purposes
W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń...
-
Dead-Time Effect Compensation Based on Additional Phase Current Measurements
This paper proposes a new method of dead-time effect compensation. The proposed solution is based on additional phase current measurements realized by analog-to-digital converters. These measurements are carried out at the time instants specified by a pulsewidth-modulation (PWM) strategy. This makes it possible to estimate inverter currents at the commutation instants and, finally, to estimate the voltage error caused by dead time. This...
Uzyskane stopnie/tytuły naukowe
-
2013-11-26
wyświetlono 3713 razy