Krótki opis problematyki zajęć:
Rozwój cywilizacyjny, ale też zmieniające się potrzeby użytkowników wymuszają na projektantach tworzenie przestrzeni włączającej społecznie, inkluzywnej, czyli takiej która będzie odpowiadać na potrzeby różnych użytkowników. Pod pojęciem inkluzji kryje się trend projektowania, który uwzględnia możliwość dostosowania przestrzeni zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. W rozważaniu są prawa człowieka i jego prawo do korzystania z przestrzeni publicznej na równych zasadach z innymi. Odpowiedzialnością projektanta jest ograniczenie wykluczenia społecznego z uwagi na szczególne potrzeby użytkowników. Na zajęciach rozważać będziemy metody dostosowania przestrzeni publicznej wspólnie z uczniami gdyńskich szkół, którzy będą zgłaszać swoje zagadnienia w ramach konkursu „Wspólna przestrzeń – wspólna sprawa”. Będziemy pracować w formie warsztatów partycypacyjnych razem z uczniami i osobami z niepełnosprawnością, aby stworzyć koncepcję przestrzeni najbardziej przyjaznej wszystkim. Będą to plac miejski, ulica, park, plac zabaw/sportu, lub przestrzeń szkoły itd. Inkluzja w przestrzeni to świadome projektowanie przestrzeni, w której gwarantuje się integrację. Inkluzja ma realny wpływ na budowanie lepszej jakości życia i rozwój miast 3.0 tzw. miast wrażliwych. Na zajęciach pracować będziemy zgodnie z metodologią Design Thinking. Zajęcia odbywać się będą w formie warsztatów z elementami symulacji potrzeb użytkowników.
Nauczyciele
Informacje szczegółowe
- WWW:
- https://enauczanie.pg.edu.pl/moodle/course/view.php?id=35007 otwiera się w nowej karcie
- Data rozpoczęcia:
- 05-12-2023
- Rodzaj dostępu:
-
ręczne zapisywanie przez prowadzącego
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 41 razy