Grzegorz Brodny - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 7

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2023
  • Problemy niepewności i integracji w przetwarzaniu danych o stanie emocjonalnym użytkownika komputera
    Publikacja

    - Rok 2023

    Istnieje wiele programów automatycznego rozpoznawania emocji z pojedynczych modalności. Wykorzystują one różnorodne modele reprezentacji emocji, a także metody przetwarzania. Obecnie wyraźnie widoczny jest trend do wykorzystania analizy wielomodalnej oraz wielokanałowej, mającej na celu poprawę skuteczności rozpoznawania emocji oraz poprawę niezawodności. W dziedzinie automatycznego rozpoznawania emocji nie określono typowego modelu...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2019
  • Scoreboard Architectural Pattern and Integration of Emotion Recognition Results
    Publikacja

    This paper proposes a new design pattern, named Scoreboard , dedicated for applications solving complex, multi-stage, non-deterministic problems. The pattern provides a computational framework for the design and implementation of systems that integrate a large number of diverse specialized modules that may vary in accuracy, solution level, and modality. The Scoreboard is an extension of Blackboard design pattern and comes under...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2018
  • Integration in Multichannel Emotion Recognition
    Publikacja

    - Rok 2018

    The paper concerns integration of results provided by automatic emotion recognition algorithms. It presents both the challenges and the approaches to solve them. Paper shows experimental results of integration. The paper might be of interest to researchers and practitioners who deal with automatic emotion recognition and use more than one solution or multichannel observation.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2017
  • Investigation of educational processes with affective computing methods
    Publikacja

    This paper concerns the monitoring of educational processes with the use of new technologies for the recognition of human emotions. This paper summarizes results from three experiments, aimed at the validation of applying emotion recognition to e-learning. An analysis of the experiments’ executions provides an evaluation of the emotion elicitation methods used to monitor learners. The comparison of affect recognition algorithms...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Limitations of Emotion Recognition from Facial Expressions in e-Learning Context
    Publikacja

    The paper concerns technology of automatic emotion recognition applied in e-learning environment. During a study of e-learning process the authors applied facial expressions observation via multiple video cameras. Preliminary analysis of the facial expressions using automatic emotion recognition tools revealed several unexpected results, including unavailability of recognition due to face coverage and significant inconsistency...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Postrzeganie inwazyjności automatycznego rozpoznawania emocji w kontekście edukacyjnym

    Artykuł dotyczy aktualnych trendów w konstrukcji inteligentnych systemów edukacyjnych, uwzględniających stan emocjonalny ucznia w doborze ścieżki nauczania. Artykuł przedstawia założenia i rezultaty badania ankietowego, którego celem było określenie, jak zastosowanie automatycznego rozpoznawania emocji jest postrzegane w kontekście edukacyjnym. Badanie przeprowadzono wśród studentów oraz pracowników uczelni wyższych w Polsce. Rezultaty...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2016

wyświetlono 553 razy