Nowoczesne metody obliczania przepustowości i oceny warunków ruchu dla dróg poza aglomeracjami miejskimi, w tym dla dróg szybkiego ruchu
Aktualizacja obowiązujących w Polsce metod obliczania natężeń krytycznych i przepustowości oraz oceny warunków ruchu na autostradach, drogach ekspresowych, i drogach zamiejskich, z uwzględnieniem wpływu lokalnych ograniczeń przepustowości (LOP) na: prowadzenie objazdów, sterowanie dostępnością czy prędkościami pojazdów na poszczególnych odcinkach dróg.
Oczekiwane efekty:
• zalecenia dotyczące stosowania metody rozpoznania przyczyn powstawania LOP oraz sposobów ich likwidacji lub zmniejszania wynikających z nich strat czasu.
• instrukcja obliczania przepustowości dla dróg zamiejskich w tym dla dróg szybkiego ruchu z uwzględnieniem wpływu LOP na przepustowość i warunki ruchu;
• wytyczne wykonywania mikrosymulacyjnych modeli ruchu dla dróg zamiejskich
Informacje szczegółowe
- Program finansujący:
- Rozwój Innowacji Drogowych
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Porozumienie:
- DZP/RID-I-50/9/NCBR/2016 z dnia 2016-02-26
- Okres realizacji:
- 2020-09-01 - 2023-08-31
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. Wojciech Kustra
- Realizowany w:
- Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Politechnika Krakowska (Polska)
- Politechnika Warszawska (Polska)
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 719 razy