Abstrakt
Ice jams in the Grasse River have caused the erosion of capping material designed to prevent the resurfacing of the bed sediment in the PCB-contaminated area. Two in-stream ice-control structures are proposed to avoid the jam-induced erosion of the capping material. These two ice-control options are a pier-type ice-control structure and a reconstruction of a small hydropower dam upstream of the capping site. A numerical model study using the DynaRICE model is conducted to evaluate the effectiveness of the proposed design. Flow and ice conditions corresponding to the 100-year return period of ice jam events obtained from analyzing historical breakup ice jam data are used in the evaluation. The results showed that these ice-control structures could reduce the ice discharge downstream and the size of the ice jam at the capping site to prevent the erosion and scour of the PCB-contaminated bed.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1139/cjce-2023-0047
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
CANADIAN JOURNAL OF CIVIL ENGINEERING
nr 51,
strony 1 - 11,
ISSN: 0315-1468 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Kolerski T., Shen H. T.: A Numerical Model Study on Grasse River Ice Control Structures// CANADIAN JOURNAL OF CIVIL ENGINEERING -Vol. 51,iss. 2 (2024), s.1-11
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1139/cjce-2023-0047
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 268 razy