Abstrakt
Przedstawiono propozycję probabilistycznej interpretacji obciążenia silników spalinowych o zapłonie samoczynnym. Zaproponowano probabilistyczny opis obciążenia tych silników z uwzględnieniem znanych parametrów (wskaźników) ich pracy. Wykazano, że obciążenie tego rodzaju silników, rozpatrywane w dowolnej chwili, może być uważane za zmienną losową. Zwrócono uwagę, że obciążenie to może być uważane za zmienną losową wielowymiarową. Zmiany obciążenia silnika w czasie jego pracy zostały uznane za proces obciążeń i przedstawione w formie wielowymiarowego procesu stochastycznego, którego stanami są obciążenia jako zmienne losowe. Wykazano, że proces obciążeń może być uznany za proces stochastyczny o przyrostach asymptotycznie niezależnych, stacjonarny i ergodyczny. Uzasadnienie wymienionych cech procesu obciążenia silników zawarte jest w przedstawionych hipotezach. Wykazano także, że w badaniach obciążenia silnika o zapłonie samoczynnym należy uwzględniać zależność stochastyczną między ich obciążeniem cieplnym a mechanicznym.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10012-007-0066-1
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 15,
strony 65 - 70,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J.: A probabilistic concept of load assessment of self-ignition engines// Polish Maritime Research. -Vol. 15., iss. nr 2(56) (2008), s.65-70
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10012-007-0066-1
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 82 razy