Abstrakt
Rozważa się użytkowalność kładki dla pieszych ze względu na ich drgania. Imperfekcje ruchu pieszych są opisane zmianami kluczowych współczynników. Częstotliwość ruchu, długość kroku oraz amplituda siły modelującej pieszego są opisywane rozkładami prawdopodobieństwa. Stosuje się metodę Monte Carlo. Dane z symulacji probabilistycznych używa się do obliczeń numerycznych. Aby zredukować liczbę realizacji, przeprowadza się analizę zbieżności uzyskiwanych rezultatów. Ostatecznie otrzymuje się wartości maksymalnych przyspieszeń pionowych obiektu. Podawane jest prawdopodobieństwo, iż kładka nie przekroczy ich niebezpiecznego poziomu. Szacuje się jej niezawodność użytkową kładki.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- 18th International Conference on Computer Methods in Mechanics CMM 2009, 18-21 May 2009, Zielona Góra, Pola : short papers strony 495 - 496
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Winkelmann K.: A probabilistic description of footbridges vibration serviceability// 18th International Conference on Computer Methods in Mechanics CMM 2009, 18-21 May 2009, Zielona Góra, Pola : short papers/ ed. eds. M. Kuczma, K. Wilmański, W. Szajna. - University of Zielona Góra, 2009. Zielona Góra: Wydaw. Naukowe UZ, 2009, s.495-496
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1002/pamm.200910249
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Obliczenia niezawodności użytkowej kładek dla pieszych
- K. Winkelmann,
- A. Adamowicz,
- J. Górski
- + 1 autorów