Abstrakt
W artykule przedstawiono analizę sposobów modelowania krzywizny krzywej przejścia łączącej dwa łuki kołowe o zgodnym przebiegu, z których jeden położony jest wewnątrz drugiego. Opisane w literaturze krzywe Bezier [2, 4] porównano z krzywymi typu K0 i K1 uzyskanymi na drodze analitycznej przy zastosowaniu uniwersalnej metody modelowania krzywizny. Oceną objęto właściwości dynamiczne porównywanych krzywych przejścia oraz możliwości zastosowania w przykładowych układach geometrycznych toru kolejowego.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne
strony 225 - 237,
ISSN: 1231-9155 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Palikowska K.: Analiza sposobów modelowania krzywizny − krzywe Beziera a metoda analityczna// Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. -., nr. nr 3(99) (2012), s.225-237
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy