Analiza wpływu ładowania pojazdów elektrycznych na dynamikę dobowego obciążenia systemu elektroenergetycznego - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Analiza wpływu ładowania pojazdów elektrycznych na dynamikę dobowego obciążenia systemu elektroenergetycznego

Abstrakt

W artykule dokonano analizy możliwego wpływu ładowania samochodów elektrycznych na dynamikę zmian obciążenia dobowego systemu elektroenergetycznego. Oceniono możliwe zmiany kształtu wykresu dobowego, gdyby 5% użytkowanych samochodów zastąpić samochodami elektrycznymi. Analizie zostały poddane dwa warianty współpracy samochodów z systemem: G2V (proste ładowanie samochodów) oraz V2G (wykorzystanie możliwości oddawania energii do sieci). W artykule zaprezentowano wpływ samochodów na tzw. gradienty obciążeń, czyli szybkość narastania lub spadku obciążenia na granicach stref czasowych.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej strony 29 - 32,
ISSN: 1425-5766
Język:
polski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Stahl W., Bućko P.: Analiza wpływu ładowania pojazdów elektrycznych na dynamikę dobowego obciążenia systemu elektroenergetycznego// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 62 (2019), s.29-32
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.32016/1.62.04
Bibliografia: test
  1. Morgan T.: Smart grid and electric vehicles: made for each other?, Discussion Paper nr. 02, International Transport Forum, Wielka Brytania, 2012 otwiera się w nowej karcie
  2. Damiano A., Gatto G. i inni: Vehicle-to-Grid Technology: State of the Art and Future Scenarios, Journal of Energy and Power Engineering, David Publishing Company, nr. 8, 2014.
  3. Monteiro V., Goncalves H., i inni: Batteries Charging Systems for Electric and Plug-In Hybrid Electric Vehicles, W: Carmo J., Ribeiro J.: New Advances in Vehicular Technology and Automotive Engineering, wydawnictwo InTech, Rijeka, 2012. otwiera się w nowej karcie
  4. Zhenpo W., Shuo W.: "Grid Power Peak Shaving and Valley Filling Using V2G Systems, IEEE Transactions on Power Delivery, vol, 28, nr. 3, 2013.
  5. Stahl W.: Rozwiązania V2G I G2V jako sposoby wykorzystania samochodów elektrycznych do zmiany kształtu krzywej obciążenia dobowego system elektroenergetycznego, Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej, 2018, nr. 61, s.69 -72, ISSN 2353-1290.
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 39 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi