Artificial Neural Network in Forecasting the Churn Phenomena Among Costumers of IT and Power Supply Services
Abstrakt
This paper presents an attempt to use an artificial neural network to investigate the churn phenomenon among the customers of a telecommunications operator. An attempt was made to create a data model based on the customer lifetime value (CLV) rather than on activity alone. A multilayered artificial neural network was used for the experiments. The results yielded a 99% successful identification rate for customers in no danger of leaving, while only 57% of those identified as in danger of leaving actually did so and stopped using the company's services.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Automatyka Elektryka Zakłócenia
nr 8,
wydanie 3(29),
strony 34 - 41,
ISSN: 2082-4149 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Wojda P., Nowicki K.: Artificial Neural Network in Forecasting the Churn Phenomena Among Costumers of IT and Power Supply Services// Automatyka Elektryka Zakłócenia. -Vol. 8., iss. 3(29) (2017), s.34-41
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.17274/aez.2017.29.03
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 116 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Heavy duty vehicle fuel consumption modelling using artificial neural networks
- O. Wysocki,
- D. Elizondo,
- L. Deka