Business Sentiment Analysis. Concept and Method for Perceived Anticipated Effort Identification - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Business Sentiment Analysis. Concept and Method for Perceived Anticipated Effort Identification

Abstrakt

Representing a valuable human-computer interaction interface, Sentiment Analysis (SA) is applied to a wide range of problems. In the present paper, the researchers introduce a novel concept of Business Sentiment (BS) as a measurement of a Perceived Anticipated Effort (PAE) in the context of business processes (BPs). BS is considered as an emotional component of BP task contextual complexity perceived by a process worker after reading the task text. PAE is interpreted as a business process (BP) key performance indicator predicting urgency, criticality and complexity of the BP task processing. Using qualitative evaluation, the researchers proved the workability of both BS concept and its effective application method to measure PAE. As practical contributions of the research, quantitative support in a form of statistical reports and qualitative support in a form of task prioritization recommendations and time management for a BP worker are suggested

Cytowania

  • 8

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Rizun N., Revina A.: Business Sentiment Analysis. Concept and Method for Perceived Anticipated Effort Identification// / : , 2019,
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2139/ssrn.3425541
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 76 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi