Comparison of modal and finite-element methods in the vibrational analysis of marine propulsion systems
Abstrakt
W okrętowych układach napędowych występują dwa typy części składowych. Pierwszym z nich są odcinki wałów, które należą do elementów o ciągłym rozkładzie własności masowych, sprężystych i tłumiących oraz elementy o parametrach skupionych, do których można zaliczyć śrubę napędową, tarcze sprzęgieł i inne. W pracy porównano dwie metody modelowania takich układów. Pierwsza z nich związana jest z tworzeniem modeli przybliżonych w oparciu o dyskretyzację przestrzenną (MES). W drugim podejściu do modelowania tych samych układów zastosowano, zamiast dyskretyzacji przestrzennej, dekompozycję modalną. Porównano otrzymane wyniki.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Prace Naukowe Politechniki Radomskiej: Transport
strony 515 - 520,
ISSN: 1429-608X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Orlikowski C., Sawiak S.: Comparison of modal and finite-element methods in the vibrational analysis of marine propulsion systems// Prace Naukowe Politechniki Radomskiej: Transport. -., nr. 1(17) (2003), s.515-520
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 95 razy