Abstrakt
Artykuł poświęcono nowej propozycji rozwiązania problemu modelowania zjawiska transportu, które występuje wewnątrz wysoko-nawodnionego gruntu ziarnistego na skutek ciśnienia spływowego. Teoria oparta została na połączeniu metody elementów skończonych (FEM - Finite Element Method) - rozwiązania równań poro-elastycznych oraz metody poszczególnych elementów (DEM - Distinct Element Method), które dały podwójny model numeryczny. FEM został zastosowany w celu obliczania fluktuacji ciśnienia wody porowej, natomiast DEM do symulacji oddziaływań pomiędzy cząsteczkami nawodnionego gruntu. Kombinacja tych różnych metod numerycznych pozwoliła na modelowanie deformacji wewnątrz gruntu ziarnistego pod wpływem gradientów ciśnienia wody porowej. Teoria i równania użyte w modelu są przedstawione w artykule, a ich parametry poddane dyskusji. Funkcjonalność prezentowanej teorii jest badana poprzez jej zastosowanie do zamocowanej pionowej ściany, a jej dokładność sprawdzona przez porównanie z wynikami badań laboratoryjnych.
Cytowania
-
5
CrossRef
-
0
Web of Science
-
8
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Opublikowano w:
-
JOURNAL OF WATERWAY PORT COASTAL AND OCEAN ENGINEERING-ASCE
nr 132,
strony 401 - 409,
ISSN: 0733-950X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Bierawski L., Maeno S.: DEM-FEM model of highly saturated soil motion due to seepage force// JOURNAL OF WATERWAY PORT COASTAL AND OCEAN ENGINEERING-ASCE. -Vol. 132., nr. iss. 5 (2006), s.401-409
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1061/(asce)0733-950x(2006)132:5(401)
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 153 razy