Abstrakt
Poroelastic Road Surfaces (PERS) are characterized by porous structure with at least 20% of air void content and stiffness almost 10 times lower than typical asphalt course. Such properties enable noise reduction up to 12 dB in comparison to SMA 11 mixture. However, the main disadvantage of previously used poroelastic mixtures, based on resin type binders, was their low durability, which resulted in raveling and delamination from the lower layer. This paper presents initial results obtained for new type of PERS mixture, based on highly modified bitumen as a binder instead of resin type binder. The direct shear test was applied to estimate resistance of the mixture to raveling as well as to evaluate interlayer bond quality. Observations of first short test sections with different compositions of new PERS mixtures yielded promising results.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2021 Taylor & Francis Group, London)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Advances in Materials and Pavement Performance Prediction II
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Ryś D., Jaskuła P., Stienss M., Szydłowski C.: Design of poroelastic wearing course with the use of direct shear test// Advances in Materials and Pavement Performance Prediction II/ ed. Little D. : , 2020,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/9781003027362
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 140 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Poroelastic Road Surfaces - State of The Art
- B. Świeczko-Żurek,
- L. Goubert,
- J. Ejsmont
- + 1 autorów
Bitumen-Based Poroelastic Pavements: Successful Improvements and Remaining Issues
- P. Jaskuła,
- J. Ejsmont,
- W. Gardziejczyk
- + 7 autorów