Design of poroelastic wearing course with the use of direct shear test - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Design of poroelastic wearing course with the use of direct shear test

Abstrakt

Poroelastic Road Surfaces (PERS) are characterized by porous structure with at least 20% of air void content and stiffness almost 10 times lower than typical asphalt course. Such properties enable noise reduction up to 12 dB in comparison to SMA 11 mixture. However, the main disadvantage of previously used poroelastic mixtures, based on resin type binders, was their low durability, which resulted in raveling and delamination from the lower layer. This paper presents initial results obtained for new type of PERS mixture, based on highly modified bitumen as a binder instead of resin type binder. The direct shear test was applied to estimate resistance of the mixture to raveling as well as to evaluate interlayer bond quality. Observations of first short test sections with different compositions of new PERS mixtures yielded promising results.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 41 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2021 Taylor & Francis Group, London)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
Advances in Materials and Pavement Performance Prediction II
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Ryś D., Jaskuła P., Stienss M., Szydłowski C.: Design of poroelastic wearing course with the use of direct shear test// Advances in Materials and Pavement Performance Prediction II/ ed. Little D. : , 2020,
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/9781003027362
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 137 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi