Abstrakt
Niniejsza publikacja ma na celu zaprezentowanie możliwości prowadzenia analiz dotyczących jakości usług zdrowotnych, poprzez zidentyfikowanie i scharakteryzowanie kluczowych determinant jakości usług. Przedstawione analizy ograniczono do przychodni publicznej opieki zdrowotnej, z uwagi na fakt powszechności korzystania klientów z tego typu zakładów opieki zdrowotnej, a także pewnego niedostatku opracowań związanych z przychodniami, na tle opracowań dotyczących szpitali. Autor zaprezentował identyfikację determinant jakości, poprzez zbudowanie łańcucha grup determinant jakości, uwzględniającego chronologiczne zdarzenia mające miejsce w przypadku świadczenia usług w przychodniach publicznej opieki zdrowotnej. Na tej podstawie wydzielono 10 grup determinant, co pozwoliło w dalszej kolejności na zidentyfikowanie w każdej z grup determinant elementarnych. Trafna identyfikacja pozwoli wielu przychodniom dokonać analiz dotyczących stopnia satysfakcji klienta, a samym klientom ułatwi ocenę jakości usług wybranego zakładu opieki zdrowotnej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO
strony 241 - 249,
ISSN: 1732-1565 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Zieliński G.: Determinanty jakości usług w zakładach opieki zdrowotnej// PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO. -., nr. nr 2/1 (2009), s.241-249
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 138 razy