Determinanty jakości usług w zakładach opieki zdrowotnej - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Determinanty jakości usług w zakładach opieki zdrowotnej

Abstrakt

Niniejsza publikacja ma na celu zaprezentowanie możliwości prowadzenia analiz dotyczących jakości usług zdrowotnych, poprzez zidentyfikowanie i scharakteryzowanie kluczowych determinant jakości usług. Przedstawione analizy ograniczono do przychodni publicznej opieki zdrowotnej, z uwagi na fakt powszechności korzystania klientów z tego typu zakładów opieki zdrowotnej, a także pewnego niedostatku opracowań związanych z przychodniami, na tle opracowań dotyczących szpitali. Autor zaprezentował identyfikację determinant jakości, poprzez zbudowanie łańcucha grup determinant jakości, uwzględniającego chronologiczne zdarzenia mające miejsce w przypadku świadczenia usług w przychodniach publicznej opieki zdrowotnej. Na tej podstawie wydzielono 10 grup determinant, co pozwoliło w dalszej kolejności na zidentyfikowanie w każdej z grup determinant elementarnych. Trafna identyfikacja pozwoli wielu przychodniom dokonać analiz dotyczących stopnia satysfakcji klienta, a samym klientom ułatwi ocenę jakości usług wybranego zakładu opieki zdrowotnej.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO strony 241 - 249,
ISSN: 1732-1565
Język:
polski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Zieliński G.: Determinanty jakości usług w zakładach opieki zdrowotnej// PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO. -., nr. nr 2/1 (2009), s.241-249
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 138 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi