Abstrakt
W literaturze zagadnienia związane z modelami doskonałości zarządzania łańcuchem dostaw, modelami zarządzania relacjami, modelami doskonałości EFQM oraz obszarami logistycznymi funkcjonują rozłącznie. Opracowany model w postaci MAPY RELACJI pozwala na pokazanie jak wyglądają korelacje między obszarami logistycznymi, obszarami działalności w odniesieniu do modeli doskonałości EFQM, modelami doskonałości zarządzania łańcuchem dostaw i modelami zarządzania relacjami, jak w rzeczywistości wyglądałoby doskonalenie w danym obszarze, jak również, jakie problemy mogą wystąpić na miejscach styku między poszczególnymi składowymi tej mapy. Model jest narzędziem diagnostycznym i badawczym. Pozwala na ocenę bieżącego poziomu zaawansowania doskonałości zarządzania łańcuchem dostaw i zarządzania relacjami w tym łańcuchu oraz wskazanie dla zespołu przeprowadzającego proces doskonalenia zakres działań niezbędnych, aby uzyskać pożądany poziom zaawansowania, zarówno doskonałości zarządzania, jak i zarządzania relacjami w łańcuchu dostaw. Zaprezentowany model może być bardzo pomocnym narzędziem, które wypełnia lukę aplikacyjną w zakresie doskonalenia logistycznego łańcucha dostaw w usługach w ujęciu relacyjnym, gdyż stanowi on wytyczne uzyskania skutecznego i efektywnego funkcjonowania łańcucha dostaw na drodze budowania odpowiednich powiązań między ogniwami tego łańcucha.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Author(s))
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2023
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 63 razy