Abstrakt
Artykuł jest refleksją filozoficzną dotyczącą problemów moralnych public relations i dziennikarstwa. Autorka stawia w nim tezę, że dziennikarze i specjaliści public relations – wykonując profesje, których fundamentem jest informacja, komunikacja i zaufanie społeczne - współcześnie bardzo wiele swoich działań wyłączają ze sfery tych, które mogłyby być oceniane z punktu widzenia moralności. Uznają też, że ocenie etycznej można poddać tylko indywidualne, pojedyncze przypadki sytuując je w szerokim kontekście uwarunkowań kulturowych, ekonomicznych i społecznych, a takie traktowanie zadań swojego zawodu niestety sprzyja postępującej anomii moralnej w społeczeństwie.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
STUDIA MEDIOZNAWCZE
strony 91 - 105,
ISSN: 1641-0920 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Hope E.: Etyczność działań w public relations - między amoralizmem a kazuistyką// STUDIA MEDIOZNAWCZE. -., nr. 3(62) (2015), s.91-105
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 123 razy