Is it all about networking? Building a sustainable value of a small enterprise in Polish context - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Is it all about networking? Building a sustainable value of a small enterprise in Polish context

Abstrakt

In this paper we aim to propose and outline key ingredients to a small enterprise success, emerging from the social capital of small business owner-managers and their business networks. We employ resource based view of an organization as well as an embeddedness perspective along with new approach transaction costs to outline the pillars of an advantage of a small business entity. The analysis of survey data leads us to conclusion, that networking strategies are intrinsic for small business, but remain peculiar and rare in the context of Polish small enterprises as means for increasing or maintaining the value of a business.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Tytuł wydania:
Business Models in the Future. Theory and Practice strony 91 - 110
Język:
angielski
Rok wydania:
2010
Opis bibliograficzny:
Starnawska M.: Is it all about networking? Building a sustainable value of a small enterprise in Polish context// Business Models in the Future. Theory and Practice/ ed. ed. Adam Jabłoński Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu, 2010, s.91-110
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 104 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi