Abstrakt
In this paper we aim to propose and outline key ingredients to a small enterprise success, emerging from the social capital of small business owner-managers and their business networks. We employ resource based view of an organization as well as an embeddedness perspective along with new approach transaction costs to outline the pillars of an advantage of a small business entity. The analysis of survey data leads us to conclusion, that networking strategies are intrinsic for small business, but remain peculiar and rare in the context of Polish small enterprises as means for increasing or maintaining the value of a business.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Business Models in the Future. Theory and Practice strony 91 - 110
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Starnawska M.: Is it all about networking? Building a sustainable value of a small enterprise in Polish context// Business Models in the Future. Theory and Practice/ ed. ed. Adam Jabłoński Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu, 2010, s.91-110
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Emergent approach to Knowledge Management by Small Companies: multiple case-study research
- M. Zięba,
- E. Bolisani,
- E. Scarso