Abstrakt
Obszar delty wisły został dotknięty szeregiem negatywnych zjawisk będących następstwem burzliwej historii tych ziem. ważnym elementem działań naprawczych jest zmiana negatywnego wizerunku miejsca oraz wzmoicnienie poczucia tożsamości terytorialnej wśród (w większości napływowej) społeczności lokalnej.artykuł przedstawia dotychczasowe dościwadczenia oraz perspektywy dalszych działań wybranych miast delty wisły dotyczących wykorzystania, kształtowania lub reinterpretacji charakterystycznych elementów krajobrazu kulturowego na potrzeby zmiany wizerunku miejsca. tłem dla rozważań są zasady marketingu terytorialnego odnoszące się do wizualnych cech przestrzeni.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Studia Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN
nr Tom CXLVI,
strony 1 - 20,
ISSN: 0079-3507 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Golędzinowska A.: Kształtowanie nowego wizerunku miast delty Wisły // Studia Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN. -Vol. Tom CXLVI., (2012), s.1-20
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy