Abstrakt
Jedna z metod rozwiązywania gier jest analiza wsteczna. Jej skuteczność jest ograniczona wielkością przestrzeni stanów gry, która stanowi rozwiązywany problem. Pierwszego takiego oszacowania dokonał Claude E. Shannon odnośnie gry szachy w połowie minionego stulecia. Ważnym elementem jest podział takiej przestrzeni na mniejsze części, które mogą być rozwiązywane niezależnie lub z wykorzystaniem stosunkowo niewielkiej ilości informacji z pozostałych podprzestrzeni. Podział taki jest możliwy ze względu na liczbę bierek na planszy, rodzaj tych bierek oraz na pozycje bierek których ruch nie pozwala na powrót do wcześniejszych stanów gry (bierek przekształcających). Przykładem takich bierek są piony w warcabach i ich posunięcia, które mogą być wykonywane po skosie planszy ale tylko do przodu. W tej pracy przedstawiono autorska metodę dokładnego obliczania wielkości tak podzielonych przestrzeni stanów co pozwoliło na ocenę trudności jakie stanowi rozwiązanie końcówek warcabowych dla wariantów tej gry rozgrywanych na warcabnicach 64, 100 i 144- polowych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr 1,
strony 285 - 291,
ISSN: 1732-1166 - Tytuł wydania:
- ICT Young strony 285 - 291
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Goluch T.: METODA WYZNACZANIA ZŁOŻONOŚCI PODPRZESTRZENI STANÓW PLANSZOWYCH GIER LOGICZNYCH LOGICZNYCH// ICT Young/ : , 2012, s.285-291
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 169 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Tworzenie kooperacyjnych gier przygodowych z wykorzystaniem HTML 5
- M. Szwoch,
- P. Pieniążek,
- A. Fałkowski