Abstrakt
W artykule przedstawiono zmiany w wielkości oraz strukturze popytu na samochody osobowe w Polsce w latach 2004-2009 i dokonano analizy potencjalnych przyczyn wywołujących zmiany zainteresowania klientów nowymi pojazdami na polskim rynku. Największy nacisk położono na efekt współwystępowania rynków pierwotnego i wtórnego sprzedaży samochodów osobowych oraz znaczenie poziomu dochodów ludności w gospodarce. Celem artykułu była propozycja konstrukcji modelu ekonometrycznego opisującego wpływ zasadniczych determinant popytu na samochody na rynku pierwotnym. Zaproponowany model - jednakowy dla wszystkich badanych marek i modeli pojazdów - oszacowano oraz zinterpretowano.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Pieniądze i Więź
strony 175 - 192,
ISSN: 1506-7513 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Świetlik K.: Modele popytu na samochody osobowe na rynku pierwotnym w Polsce w latach 2004-2009// Pieniądze i Więź. -., nr. R. 12, Nr 3=44 (2009), s.175-192
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 239 razy