Abstrakt
W pracy przedstawiono uniwersalna metodę modelowania krzywizny toru kolejowego z wykorzystaniem równań różniczkowych. Rozpatrzono przypadki liniowej i nieliniowej zmiany krzywizny. Przeanalizowano możliwości zastosowania na drogach szynowych kubicznych krzywych C-Bezier oraz PH krzywych Bezier piątego stopnia. Przedstawiono algorytm obliczeniowy do odtwarzania kształtu osi toru kolejowego na podstawie pomiarów satelitarnych oraz sposób komputerowego generowania wariantów, a następnie optymalizację procesu wyboru wariantu.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 18 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2014 Inżynieria Morska i Geotechnika [Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska])
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Inżynieria Morska i Geotechnika
strony 487 - 496,
ISSN: 0867-4299 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Chrostowski P., Palikowska K.: Modelowanie krzywizny i odtwarzanie kształtu geometrycznego układów torowych// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., nr. 5 (2014), s.487-496
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 115 razy