MODELOWANIE ODDZIAŁYWAŃ DYNAMICZNYCH POCIĄGU TYPU PENDOLINO NA KONSTRUKCJE ZABYTKOWYCH MOSTÓW KOLEJOWYCH W POLSCE
Abstrakt
W artykule przedstawiono badania i symulacje numeryczne dotyczące modelowania oddziaływań dynamicznych przejeżdżających pociągów Pendolino po zabytkowych mostach kolejowych w Polsce. Zakres prac obejmuje badania doświadczalne, rozwiązanie problemu dotyczącego poprawnego rozwiązania funkcji dynamicznej uwzględniającej model zależności między mostem, torem i taborem, tzw. model RBT oraz symulacje numeryczne dla obiektu zabytkowego mostu kolejowego w Tczewie. Dzięki przeprowadzonym badaniom i analizom numerycznym określono sposób modelowania obciążenia dynamicznego zmiennego w czasie od przejazdu pociągów dużych prędkości, dzięki którym będzie można w bardzo łatwy sposób określać nośność, a tym samym przydatność starych, nitowanych mostów wchodzących w skład polskiej infrastruktury kolejowej do obsługi zakupionych pociągów Pendolino.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przegląd Budowlany
ISSN: 0033-2038 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Grębowski K., Zielińska M.: MODELOWANIE ODDZIAŁYWAŃ DYNAMICZNYCH POCIĄGU TYPU PENDOLINO NA KONSTRUKCJE ZABYTKOWYCH MOSTÓW KOLEJOWYCH W POLSCE// Przegląd Budowlany. -., nr. 11 (2014),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 188 razy