MOŻLIWOŚCI IDENTYFIKACJI STANU TECHNICZNEGO WARSTW ŚLIZGOWYCH ŁOżYSK SILNIKÓW SPALINOWYCH O ZAPŁONIE SAMOCZYNNYM W PRZYPADKU WYKORZYSTANIA EMISji AKUSTYCZNEJ JAKO SYGNAŁU DIAGNOSTYCZNEGO
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki badań wielowarstwowych panwi łożysk ślizgowych silników tłokowych. Scharakteryzowano własności obciążeń tego rodzaju panwi oraz ich zużycia szczególnie zmęczeniowego i ściernego. Wykazano przydatność emisji akustycznej jako sygnału diagnostycznego do ujawniania zużycia powłok ślizgowych i zaporowych. Przedstawiono wyniki pomiarów parametrów emisji akustycznej, wykonanych za pomocą 12- kanałowej aparatury AMSY-5 Firmy Vallen GmbH. Zasygnalizowano także ujemny wpływ zużycia powłok ślizgowych panwi na działanie łożysk i tym samym silnika o zapłonie samoczynnym, przy czyn działanie łożyska rozumiane jest tu jako przetwarzanie energii w formie (na sposób) pracy L w określonym (wymaganym) czasie t.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Utrzymanie w ruchu silników tłokowych i turbinowych z uwzględnieniem ochrony środowiska naturalnego strony 1 - 21
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J., Darski W.: MOŻLIWOŚCI IDENTYFIKACJI STANU TECHNICZNEGO WARSTW ŚLIZGOWYCH ŁOżYSK SILNIKÓW SPALINOWYCH O ZAPŁONIE SAMOCZYNNYM W PRZYPADKU WYKORZYSTANIA EMISji AKUSTYCZNEJ JAKO SYGNAŁU DIAGNOSTYCZNEGO// Utrzymanie w ruchu silników tłokowych i turbinowych z uwzględnieniem ochrony środowiska naturalnego/ ed. Jerzy Girtler Gdańsk: Katedra Siłowni Morskich i Lądowych Wydzialu Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej, 2014, s.1-21
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 99 razy