Numerical Analysis of TB32 Crash Tests for 4-cable Guardrail Barrier System Installed on the Horizontal Convex Curves of Road - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Numerical Analysis of TB32 Crash Tests for 4-cable Guardrail Barrier System Installed on the Horizontal Convex Curves of Road

Abstrakt

Horizontal curves are one of the elements of road infrastructure where statistically a relatively high number of accidents have been reported. In the last ten years in Poland approx. 10% of all road accidents happened on horizontal curves of roads and was responsible for approx. 14% of all fatalities on Polish roads. Thus, this issue is important and requires extensive research and proper road safety treatments. One possible measure that may contribute to improvement of safety on road curves may be barriers. The purpose of this work is to assess, with use of numerical simulations, the performance of the 4-cable barrier systems installed on horizontal road convex curves. The most important parameters for road safety barriers are presented including the effect of various impact velocities and the radiuses of the road curves.

Cytowania

  • 6

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 9

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 177 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2019 Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
INTERNATIONAL JOURNAL OF NONLINEAR SCIENCES AND NUMERICAL SIMULATION nr 21, strony 2 - 17,
ISSN: 1565-1339
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Wilde K., Bruski D., Budzyński M., Burzyński S., Chróścielewski J., Jamroz K., Pachocki Ł., Witkowski W.: Numerical Analysis of TB32 Crash Tests for 4-cable Guardrail Barrier System Installed on the Horizontal Convex Curves of Road// INTERNATIONAL JOURNAL OF NONLINEAR SCIENCES AND NUMERICAL SIMULATION -Vol. 21,iss. 1 (2019), s.2-17
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/ijnsns-2018-0169
Bibliografia: test
  1. AASHTO, Highway Safety Manual. Washington: American Association of State Highway and Transportation Officials, 2010.
  2. M. Abdel-Aty, A.E. Radwan: Modeling traffic accident occurrence and involvement, Accid. Anal. Prev. 32 (2000) 633-42. otwiera się w nowej karcie
  3. P. Baranowski, J. Małachowski, J. Janiszewski, J. Weekezer, Materials and Design, 96, 68-79, (2016) otwiera się w nowej karcie
  4. P. Baranowski, J. Małachowski, L. Mazurkiewicz, International Journal of Mechanical Sciences, 106, 346-356, (2016) otwiera się w nowej karcie
  5. P. Baranowski, J. Janiszewski, J. Małachowski, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, 55, 727-739, (2017) otwiera się w nowej karcie
  6. P. Baranowski, J. Małachowski, Bulletin of the Polish Academy of Sciences, 63, 867-878, (2015) otwiera się w nowej karcie
  7. T. Belytschko, W. K. Liu, B. Moran, Nonlinear Finite Elements for Continua and Structures, (2000) otwiera się w nowej karcie
  8. W. Borkowski, Z. Hryciów, P. Rybak, J. Wysocki: Numerical simulation of the standard TB11 and TB32 tests for a concrete safety barrier, Journal of KONES Powertrain and Transport, Vol. 17, No. 4, 2010, s. 63-71 otwiera się w nowej karcie
  9. D. Bruski, W. Witkowski, Numerical studies on the influence of selected construction features and road conditions on the performance of road cable barriers, MATEC Web of Conferences 231, 01003, GAMBIT 2018 (2018). otwiera się w nowej karcie
  10. D. Bruski, S. Burzyński, J. Chróścielewski, Ł. Pachocki, W. Witkowski, On the validation of the LS-DYNA Geo Metro numerical model, MATEC Web of Conferences 262, 10001, KRYNICA 2018, (2019). otwiera się w nowej karcie
  11. P. Buddhavarapu, A. Banerjee and J. A. Prozzi: Influence of pavement condition on horizontal curve safety. Accident Analysis & Prevention, 52:9 -18, 2013. otwiera się w nowej karcie
  12. M. Budzynski, K. Jamroz, L. Jelinski, and M. Antoniuk, "Why are Trees Still Such a Major Hazard to Drivers in Poland?," W: 6th Transport Research Arena (TRA), 2016, ELSEVIER SCIENCE BV otwiera się w nowej karcie
  13. M. Budzyński, D. Bruski, Assessing vehicle restraint systems on horizontal curves, MATEC Web of Conferences 231, 01004, GAMBIT 2018 (2018). otwiera się w nowej karcie
  14. S. Cafiso, A. Di Graziano, G. Di Silvestro, G. La Cava, B. Persaud: Development of comprehensive accident models for two-lane rural highways using exposure, geometry, consistency and context variables, Accid. Anal. Prev. 42 (2010) 1072-9. otwiera się w nowej karcie
  15. S. G. Charlton: The role of attention in horizontal curves: A comparison of advance warning, delineation, and road marking treatments. Accident Analysis & Prevention, 39(5):873 -885, 2007. otwiera się w nowej karcie
  16. T. Esposito, R. Mauro, F. Russo-1, and G. Dell'Acqua: Speed prediction models for sustainable road safety management. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 20:568 -576, 2011. The State of the Art in the European Quantitative Oriented Transportation and Logistics Research, 4th Euro Working Group on Transportation & 26th otwiera się w nowej karcie
  17. Mini Euro Conference & 1st European Scientific Conference on Air Transport. otwiera się w nowej karcie
  18. EuroRAP, Road protection score (RPS) method and pilot results, 2002. otwiera się w nowej karcie
  19. H. Fang, Q. Wang, D. Weggel, Crash analysis and evaluation of cable median barriers on sloped medians using an efficient finite element model, AiES, 82 pp. 1-13 (2015) otwiera się w nowej karcie
  20. E. L. Fasanella, K. E. Jackson, S. Kellas, Soft Soil Impact Testing and Simulation of Aerospace Structures, 10th International LS-DYNA Users Conference, (2008)
  21. A. Fernandes, J. Neves, An approach to accidents modeling based on compounds road environments., Accid. Anal. Prev. 53 (2013) 39-45. otwiera się w nowej karcie
  22. R. Fuller: Towards a general theory of driver behaviour., Accid. Anal. Prev. 37 pp. 461-72 (2005). doi:10.1016/j.aap.2004.11.003 otwiera się w nowej karcie
  23. Federal Highway Administration, Accident modification factors, United States Dep. Transp. (2005). otwiera się w nowej karcie
  24. M. Garnowski, H. Manner: On factors related to car accidents on German Autobahn connectors, Accid. Anal. Prev. 43 (2011) 1864-71. otwiera się w nowej karcie
  25. GDDKiA, Wytyczne stos. drogowych barier ochronnych na drogach krajowych (2010)
  26. Guidance for the Selection, Use, and Maintenance of Cable Barrier Systems, NCHRP REPORT 711, (2012). otwiera się w nowej karcie
  27. M. Gutowski, E. Palta, H. Fang: Crash analysis and evaluation of vehicular impacts on W-beam guardrails placed behind curbs using finite element simulations, Advances in Engineering Software, 114, pp. 85-97 (2017). otwiera się w nowej karcie
  28. M. Gutowski, E. Palta, H. Fang: Crash analysis and evaluation of vehicular impacts on W-beam guardrails placed on sloped medians using finite element simulations, Advances in Engineering Software, 112, pp. 88-100 (2017). otwiera się w nowej karcie
  29. J. Hallquist, Ls-Dyna Theory Manual (2006).
  30. J. M. Holdridge, V. N. Shankar, and G. F. Ulfarsson, "The crash severity impacts of fixed roadside objects," J. Safety Res., vol. 36, no. 2, pp. 139-147, Jan. 2005. otwiera się w nowej karcie
  31. S.G. Ison, M. Quddus, C. Wang: Predicting accident frequency at their severity levels and its application in site ranking using a two-stage mixed multivariate model, Accid. Anal. Prev. 43 (2011) 1979-90.
  32. J.N. Ivan, P.E. Garder, Z. Deng, C. Zhang: The effect of segment characteristics on the severity of head-on crashes on two-lane rural highways, University of Connecticut, University of Maine, 2006.
  33. A. Jacob, R. Dhanya, and M.V.L.R. Anjaneyulu: Geometric design consistency of multiple horizontal curves on two lane rural highways. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 104:1068 -1077, 2013. 2nd Conference of Transportation Research Group of India (2nd CTRG). otwiera się w nowej karcie
  34. C. Jurewicz and R. Excel: Application of a crash-predictive risk assessment model to prioritise road safety investment in Australia. Transportation Research Procedia, 14:2101 -2110, 2016. Transport Research Arena otwiera się w nowej karcie
  35. H. Karim, M. Magnusson, M. Wiklund, Assessment of Injury Rates Associated with Road Barrier Collision. Procedia -Social and Behavioral Sciences, no. 48. (2012) otwiera się w nowej karcie
  36. W. Kustra, K. Jamroz, M.Budzyński: Safety PL -a support tool for Road Safety Impact Assessment, W: 6th Transport Research Arena (TRA), 2016, ELSEVIER SCIENCE BV otwiera się w nowej karcie
  37. W. Kustra, L. Michalski: Tools for road infrastructure safety management in Poland. MATEC Web of Conferences 122, 02008 (2017). GAMBIT 2017 otwiera się w nowej karcie
  38. P. Larsson, S.W.A. Dekker, C. Tingvall, The need for a systems theory approach to road safety, Saf. Sci. 48 pp. 1167-1174 (2010). doi:10.1016/j.ssci.2009.10.006 otwiera się w nowej karcie
  39. J. Lee, F. Mannering: Impact of roadside features on the frequency and severity of run-off-roadway accidents: an empirical analysis, Accid. Anal. Prev. 34 (2002) 149-61. otwiera się w nowej karcie
  40. LS-DYNA keyword user's manual, LIVERMORE SOFTWARE TECHNOLOGY CORPORATION (LSTC), California, USA (2015) otwiera się w nowej karcie
  41. M. Klasztorny, K. Zielonka, D. B. Nycz, P. Posuniak, Experimental verification of simulation of TB32 crash test for SP-05/2 road safety barier on horizontal arc, JCEEA, Vol. XXXIV, 64 (2/I/17) pp. 107-118 (2017) otwiera się w nowej karcie
  42. S. Mondal, Y. Lucet, and W. Hare: Optimizing horizontal alignment of roads in a specified corridor. Computers & Operations Research, 64:130 -138, 2015. otwiera się w nowej karcie
  43. L. Mikołajków, Drogowe bariery ochronne. WKŁ, Warszawa, (1983) (in Polish)
  44. L. Mikołajków, Drogowe bariery ochronne linowe, Mag. Autostr., 11 pp. 34-41 (2006) (in Polish) otwiera się w nowej karcie
  45. R. P. Nasution, R. A. Siregar, K. Fuad, A. H. Adom: The effect of ASI (Acceleration Severity Index) to different crash velocities, Proceedings of International Conference on Applications and Design in Mechanical Engineering (ICADME), Malaysia, 11-13 October 2009, pp. 1-6. otwiera się w nowej karcie
  46. NCHRP Report 500 Volume 7: A guide for reducing collisions on horizontal curves, Transportation Research Board, Washington, D.C., 2003 otwiera się w nowej karcie
  47. S. Othman, R. Thomson and G. Lanner: Safety analysis of horizontal curves using real traffic data. Journal of transportation engineering, 140(4):04014005, 2013 otwiera się w nowej karcie
  48. PN-EN 1317-1:2010. Road restraint systems -part 1: Terminology and general criteria for test methods otwiera się w nowej karcie
  49. PN-EN 1317-2:2010. Road restraint systems -part 2: Performance classes, impact test acceptance criteria and test methods for safety barriers including vehicle parapets otwiera się w nowej karcie
  50. PN-EN 1317-5+A2:2012. Road restraint systems -part 5: Product requirements and evaluation of conformity for vehicle restraint system otwiera się w nowej karcie
  51. PD CEN/TR 16303-1:2012. Road Restraint Systems -Guidelines for computational mechanics of crash testing against vehicle restraint system. Part 1: Common reference information and reporting (2012) otwiera się w nowej karcie
  52. PD CEN/TR 16303-2:2012. Road Restraint Systems -Guidelines for computational mechanics of crash testing against vehicle restraint system. Part 2: Vehicle Modelling and Verification (2012) otwiera się w nowej karcie
  53. PD CEN/TR 16303-3:2012. Road Restraint Systems -Guidelines for computational mechanics of crash testing against vehicle restraint system. Part 3: Test Item modelling and Verification (2012) otwiera się w nowej karcie
  54. PD CEN/TR 16303-4:2012. Road Restraint Systems -Guidelines for computational mechanics of crash testing against vehicle restraint system. Part 4: Validation Procedures 2012. otwiera się w nowej karcie
  55. G. Qian, M. Massenzio, M.Ichchou: Development of a W-beam Guardrail Crashing Model by considering the Deformations of Components, ICMCE '16, December 14-17, 2016, Venice, Italy (2016). otwiera się w nowej karcie
  56. J. Reid, K. Lechtenberg, C. Stolle, Development of Advanced Finite Element Material Models for Cable Barrier Wire Rope (2010)
  57. Z. Ren, M. Vesenjak: Computational and experimental crash analysis of the road safety barrier, Engineering Failure Analysis, 12, 2005, pp. 963-973. otwiera się w nowej karcie
  58. C.S. Stolle, J.D. Reid, Development of a wire rope model for cable guardrail simulation, International Journal of Crashworthiness, Vol. 16, No. 3, pp. 331-341 (2011) otwiera się w nowej karcie
  59. C.S. Stolle, J. Reid, Modeling Wire Rope Used in Cable Barrier Systems, 11 th International LS-DYNA Users Conference, pp. 1-10 (2010) otwiera się w nowej karcie
  60. Technical conditions that should be met by public roads and their location, MIB Warsaw 2016 otwiera się w nowej karcie
  61. T. Teng, C. Liang, T. Tran: Development and validation of finite element model for road safety barrier impact tests, Simulation: Transactions of the Society for Modeling and Simulation International, Vol. 92 issue 6, 2016, pp. 565- 578 otwiera się w nowej karcie
  62. K. Wilde, D. Bruski, S. Burzyński, J. Chróścielewski, W. Witkowski, Numerical crash analysis of the cable barrier, Mathematical and Numerical Aspects of Dynamical System Analysis, http://repozytorium.p.lodz.pl/handle/11652/1760, date of access 10.03.2016, pp. 555-566 (2017), otwiera się w nowej karcie
  63. K. Wilde, S. Burzyński, D. Bruski, J. Chróścielewski, W. Witkowski, TB11 test for short w-beam road barier, 11 th European LS-DYNA Conference, Salzburg, DYNAmore GmbH, 2017, s.1-10
  64. K. Wilde, K. Jamroz, D. Bruski, M. Budzyński, S. Burzyński, J. Chróścielewski, W. Witkowski, Curb-to-barrier face distance variation in a TB51 bridge barrier crash test simulation, AoCE, 63, iss. 2 pp. 187-199 (2017) otwiera się w nowej karcie
  65. K. Wilde, K. Jamroz, M. Budzyński, D. Bruski, S. Burzyński, J. Chróścielewski, Ł. Pachocki, W. Witkowski, Numerical simulations of curved road steel barier (in Polish), JCEEA, Vol. XXXIV, 64 (3/I/17) pp. 535-546 (2017) otwiera się w nowej karcie
  66. W. Wu, R. Thomson, A study of the interaction between a guardrail post and soil during quasi-static and dynamic loading, IJoIE, 34, 883-898, (2007) otwiera się w nowej karcie
  67. G. Yannis, A. Dragomanovits, A. Laiou, T. Richter, S. Ruhl, F. La Torre: Domenichini L., Graham D., Karathodorou N., and Li H. Use of accident prediction models in road safety management -an international inquiry. Transportation Research Procedia, 14:4257 -4266, 2016. Transport Research Arena. otwiera się w nowej karcie
  68. Y. Zou and A. P. Tarko, "Barrier-relevant crash modification factors and average costs of crashes on arterial roads in Indiana," Accid. Anal. Prev., vol. 111, pp. 71-85, 2018. otwiera się w nowej karcie
Źródła finansowania:
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 141 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi