Abstrakt
W pracy zaprezentowano metodę obliczania niezawodności użytkowej kładek dla pieszych. Obciążenie pieszymi opisano definiując następujące zmienne losowe: amplitudę i częstość wymuszenia pieszego, jego prędkość, a także czas i miejsce pojawienia się na kładce. Zastosowano metodę Monte Carlo. Wygenerowane realizacje obciążenia stanowią zbiór danych wejściowych do obliczeń przeprowadzanych dowolnym programem stosującym metodę elementów skończonych. Określono prawdopodobieństwo wystąpienia maksymalnego przyspieszenia pionowego pomostu kładki, większego niż dopuszczalne, zdefiniowane w normach. Oszacowano także niezawodność użytkową kładki związaną z poziomem odczuwalnych wibracji kładki przez pieszego. Prezentowane podejście symulacyjne może stanowić podstawę optymalizacji zarówno konkretnych konstrukcji kładek dla pieszych, jak i norm projektowych.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu
strony 97 - 108,
ISSN: 1895-8117 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Winkelmann K., Adamowicz A., Górski J., Malinowski M.: Obliczenia niezawodności użytkowej kładek dla pieszych// Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu. -., nr. z. 13 (2011), s.97-108
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 217 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Metoda wyznaczania obszaru dobrej widoczności na przejściach dla pieszych w Polsce
- K. Jamroz,
- J. Kempa,
- J. Rychlewska
- + 1 autorów