Abstrakt
The paper presents experiences gained during work with numerical model of Geo Metro vehicle used for simulations of crash tests with road safety barriers. Attention is drawn to the subject of tire/wheel breakage during collision events. Some methods for improvement of the model are presented in the paper. Several results for the normative vehicle numerical tests are introduced. Simulations were carried out using LS-DYNA finite element code with solver version R8.1
Cytowania
-
6
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 256 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
MATEC Web of Conferences
nr 262,
strony 1 - 6,
ISSN: 2261-236X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Pachocki Ł., Witkowski W.: On the validation of the LS-DYNA Geo Metro numerical model// MATEC Web of Conferences -Vol. 262, (2019), s.1-6
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201926210001
- Bibliografia: test
-
- European Standard EN 1317-1-5, (2010) otwiera się w nowej karcie
- British Standard PD CEN/TR 16303-1-5, (2012) otwiera się w nowej karcie
- J.O. Halquist, LS-DYNA Theory Manual, USA, 2006
- Livermore Software Technology Corporation, LS-DYNA Keyword User's Manual, USA, (2015) otwiera się w nowej karcie
- National Crash Analysis Center, Crash Simulation Vehicle Models (accessed 10.03.2016) otwiera się w nowej karcie
- ROBUST PROJECT, https://www.vegvesen.no/s/robust/Computational _mechanics/Vehicle%20models/
- ROBUST PROJECT, WP5-Computational Mechanics Geo-Metro Finite Element model (GM_R3): Improvements of Steering System and Suspensions, I, (2005) otwiera się w nowej karcie
- T. Teng, C. Liang, T. Tran, Simulation, 92(6), 565- 578, (2016) otwiera się w nowej karcie
- K. Jamroz, S. Burzyński, W. Witkowski, K. Wilde, Advences in Mechanics: Theoretical, Computational and Interdisciplinary Issues, p.231- 234, (2016) otwiera się w nowej karcie
- W. Borkowski, Z. Hryciów, P. Rybak, J. Wysocki, JKONESPaT, 17, 65-71, (2010) otwiera się w nowej karcie
- M. Brovinsek, M. Vesenjak, M. Ulbin, Z. Ren, EFA, 14, 1711-1718, (2007) otwiera się w nowej karcie
- K. Wilde, K. Jamroz, D. Bruski, S. Burzyński, J. Chróścielewski, W. Witkowski, JCEEA, XXXIII, 455-467, (2016) otwiera się w nowej karcie
- M. Klasztorny, D. Nycz, P. Szurgott, IJoC, 21:6, 644-659, (2016) otwiera się w nowej karcie
- K. Wilde, D. Bruski, S. Burzyński, J. Chróścielewski, W. Witkowski, DSTA, 555-566, (2017) otwiera się w nowej karcie
- M. Klasztorny, K. Zielonka, D. Nycz, P. Posuniak, R. Romanowski, ACME, 18, 339-355, (2018) otwiera się w nowej karcie
- K. Wilde, K. Jamroz, D. Bruski, M. Budzyński, S. Burzyński, J. Chróścielewski, W. Witkowski, ACME, 63, 187-199, (2017) otwiera się w nowej karcie
- P. Baranowski, J. Małachowski, J. Janiszewski, J. Weekezer, Materials and Design, 96, 68-79, (2016) otwiera się w nowej karcie
- P. Baranowski, J. Małachowski, L. Mazurkiewicz, IJoMS, 106, 346-356, (2016) otwiera się w nowej karcie
- P. Baranowski, J. Janiszewski, J. Małachowski, JoTaAM, 55, 727-739, (2017) otwiera się w nowej karcie
- P. Baranowski, J. Małachowski, Bulletin of the Polish Academy of Sciences, 63, 867-878, (2015) otwiera się w nowej karcie
- F. Orengo, M. H. Ray, C. A. Plaxico, ASME, (2003) otwiera się w nowej karcie
- J. D. Reid, D. A. Boesch, R. W. Bielenberg, ICrash, (2006)
- Y. Cai, M. Zang, Y. Chen, W. Liu, JoAE, 228(9), 1116-1124, (2014) otwiera się w nowej karcie
- National Highway Traffic Safety Administration, Crash Simulation Vehicle Models (accessed 26.02.18) otwiera się w nowej karcie
- Źródła finansowania:
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 159 razy