Abstrakt
W artykule przytoczono podstawowe zasady organizacji ruchu kolejowego. Wyodrębniono elementy sieci kolejowej oraz wskazano obszar stacji kolejowej jako najistotniejszy z punktu widzenia organi-zacji ruchu dla celów zmniejszenia zużycia energii trakcyjnej z uwzględnieniem rekuperowanej ener-gii. W dalszej części odwołano się do spotykanych w literaturze rozwiązań sterowania czasem posto-ju na stacji oraz sterowania czasem jazdy jako narzędzi umożliwiających maksymalizację wykorzy-stania energii odzyskiwanej w procesie hamowania. Wskazano wybrane ograniczenia, których speł-nienie jest konieczne w przypadku (re)organizacji ruchu kolejowego w obrębie stacji (w tym rozkładu jazdy) dla osiągnięcia rzeczywistych oszczędności.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT
strony 181 - 189,
ISSN: 1230-9265 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Urbaniak M., Jacyna M.: Organizacja ruchu pociągów w obrębie stacji a oszczędność energii// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -., nr. 115 (2017), s.181-189
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 139 razy