Personalized avatar animation for virtual reality - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Personalized avatar animation for virtual reality

Abstrakt

The paper presents a method for creating a personalized animation of avatar for virtual reality application such as multiplayer on-line games. Animation is stored in a simplified version, containing only keyframes for important avatar poses. This version defines key movements, i.e. roughly describes the avatar's action. Animation is enriched by the user with new motion phases utilizing fuzzy descriptors.Various degrees of motion fluency and naturalness are possible to achieve. In that manner subjective style of the motion is being changed. On that basis the user has an ability to create a personalized animation style for the avatar. The algorithm of animation enrichment based on fuzzy description is presented. Subjective evaluation of obtained animated motion is described. Software architecture is proposed, containing server and client applications. W referacie przedstawiono metodę tworzenia spersonalizowanej animacji wirtualnej postaci zwanej awatarem. Rozwiązanie może być stosowane w aplikacjach internetowych komunikatorów lub w sieciowych grach wideo. Ruch animowanej postaci jest początkowo dostępny w uproszczonej wersji, zawierającej wyłącznie najważniejsze pozy postaci, tzw. pozy kluczowe, które zgrubnie opisują sposób wykonania czynności. Animacja taka jest wzbogacana o nowe fazy ruchu wyznaczane na podstawie zadanych przez użytkownika parametrów rozmytych. Możliwe jest uzyskanie różnego stopnia płynności i stylizacji ruchu, dzięki czemu tworzona jest animacja zgodna z oczekiwaniami użytkownika. Opisany jest algorytm przetwarzania animacji wykorzystujący wnioskowanie rozmyte oraz wyniki oceny jakości wizualnej animacji uzyskiwanych w wyniku działania algorytmu. Zaproponowana jest architektura oprogramowania serwer-klient, korzystająca z wzbogacania animacji.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 2

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
Proceeedings of the 1st International Conference on Information Technology Gdańsk, 19-21 May 2008 strony 341 - 344
Język:
angielski
Rok wydania:
2008
Opis bibliograficzny:
Szczuko P., Kostek B.: Personalized avatar animation for virtual reality// Proceeedings of the 1st International Conference on Information Technology Gdańsk, 19-21 May 2008/ ed. eds: A. Stepnowski, M. Moszyński, J. Kochanski T., Dąbrowski. Gdańsk: Gdansk Univ. Technol., 2008, s.341-344
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/inftech.2008.4621655
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 125 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi