Prediction of manoeuvring abilities of 10000 DWT pod-driven coastal tanker - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Prediction of manoeuvring abilities of 10000 DWT pod-driven coastal tanker

Abstrakt

This paper aims to present a new approach in the prediction of manoeuvring abilities of pod-driven ships. A new mathematical model of motions based on MMG methodology was developed and a new type of description of forces acting on azimuth drives is presented. Captive model tests of medium-size coastal tanker and pod open water tests were carried out in CTO S.A. (Ship Design and Research Centre S.A.) to obtain hull hydrodynamic derivatives and pod propulsor hydrodynamic coefficients. Fast-time simulations were carried out and results were compared with free running model tests. Validation shows acceptable agreement between numerical and experimental results, i.e. confirms the usability of developed mathematical model to identify the trends in performance also for course unstable ship.

Cytowania

  • 1 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 3

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
OCEAN ENGINEERING nr 136, strony 201 - 208,
ISSN: 0029-8018
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Reichel M.: Prediction of manoeuvring abilities of 10000 DWT pod-driven coastal tanker// OCEAN ENGINEERING -Vol. 136, (2017), s.201-208
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.oceaneng.2017.03.025
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 127 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi