Abstrakt
pracy przedstawiono proces projektowania i wytworzenia zaawansowanego systemu telemetrii, który został zaaplikowany w piątej generacji bolidu stworzonego przez zespół PGRacing Team. Zastosowanie tego rozwiązania pozwoliło na optymalizację konstrukcji i ustawienia zawieszenia pojazdu. Zebrane dane pochodzą z sensorów, w których skład wchodzą m. in. GPS, akcelerometr, czujniki temperatury opon, liniowe czujniki skoku zawieszenia, czujniki prędkości obrotowej kół, czujnik obrotu kierownicy, czujniki natężania prądu, tensometry badające odkształcenie wahaczy. Dodatkowo zbierane są wszystkie dane dotyczące pracy układu napędowego, pochodzące ze sterownika silnika. Dane pomiędzy modułami wchodzącymi w skład systemu przesyłane są z wykorzystaniem magistrali CAN. Wykorzystane mikrokontrolery służące do odczytywania i wstępnego przetwarzania sygnałów pochodzą z rodziny STM32. Dane zapisywane są na nośniku SD oraz przesyłane z wykorzystaniem technologii radiowej do zespołu analizującego je na bieżąco.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2022
- Opis bibliograficzny:
- Pergoł K., Nadarzyński M., Wittbrodt P.: PROJEKT I WDROŻENIE ZAAWANSOWANEGO SYSTEMU TELEMETRII DO POMIARÓW ZACHOWANIA BOLIDU FORMULA STUDENT// AKTUALNE PROBLEMY BADAWCZE NAUKI BIOMEDYCZNE I TECHNICZNE/ : , 2022, s.399-414
- Źródła finansowania:
-
- IDUB
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 124 razy