Abstrakt
The paper provides insights into how social entrepreneurship and the institutional theory framework can be combined. The author situates the social entrepreneurship phenomenon here, and embarks on the traditional structure vs agency debate from social sciences, sociology of organizations in particular. The concept of embedded agency is referred to and employed to explain the phenomenon of social entrepreneurship. In this paper, the author provides key arguments concerning how the institutional theory framework can be useful in the field of social entrepreneurship research and practice. The author also discusses how the embedded agency concept is more pronounced in the social entrepreneurship context.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Problemy Zarządzania
nr 16,
strony 229 - 239,
ISSN: 1644-9584 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Starnawska M.: Pronouncement of embedded agency in the field of social entrepreneurship// Problemy Zarządzania. -Vol. 16., nr. 1(73) (2018), s.229-239
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/1644-9584.73.14
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 142 razy