Pronouncement of embedded agency in the field of social entrepreneurship - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Pronouncement of embedded agency in the field of social entrepreneurship

Abstrakt

The paper provides insights into how social entrepreneurship and the institutional theory framework can be combined. The author situates the social entrepreneurship phenomenon here, and embarks on the traditional structure vs agency debate from social sciences, sociology of organizations in particular. The concept of embedded agency is referred to and employed to explain the phenomenon of social entrepreneurship. In this paper, the author provides key arguments concerning how the institutional theory framework can be useful in the field of social entrepreneurship research and practice. The author also discusses how the embedded agency concept is more pronounced in the social entrepreneurship context.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 65 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Problemy Zarządzania nr 16, strony 229 - 239,
ISSN: 1644-9584
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Starnawska M.: Pronouncement of embedded agency in the field of social entrepreneurship// Problemy Zarządzania. -Vol. 16., nr. 1(73) (2018), s.229-239
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/1644-9584.73.14
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 142 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi