Abstrakt
The main aim of this study is to assign value to intangible effects,including social impacts, which appear when organising sportingevents of various scales in the city of Gdansk located in northernPoland. A survey was conducted to determine the city residents’willingness-to-pay (WTP) using the contingent valuation method(CVM). The average WTP values, which ranged between PLN 6.04and PLN 46.34, show that the scale of the sporting event may beimportant for the local community’s perception of such socialimpacts as well-being and urban regeneration. However,considering the costs of organising sporting events–includingthe preparation of sporting facilities–it turns out that it is easierto justify spending public funds for holding smaller events,among others, due to the possibility of organising such events inthe same place more frequently.
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/19407963.2022.2157420
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Journal of Policy Research in Tourism Leisure and Events
nr 16,
strony 89 - 110,
ISSN: 1940-7963 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Zawadzki K.: Public valuation of social impacts. The comparison between mega and non-mega sporting events// Journal of Policy Research in Tourism Leisure and Events -Vol. 16,iss. 1 (2024), s.89-110
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/19407963.2022.2157420
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy