Abstrakt
In this work, safety analysis at the railway level crossings is presented using advanced mathematical modelling. Resistivity of track subgrade panels is taken into account. The analysis does not refer to the assessment of the current regulations. Specific cases of generalized dynamic system are considered by introducing operations S=Δ, S=P defined in space C(N) of real sequences. In this model, generalized discrete exponential and trigonometric functions that reflect the oscillatory nature of the analysed quantities are used. The advantage of the analyzes is the avoidance of numerical errors. We show also the importance of the resistivity of track subgrade panels in safety at the level crossings. The safety at the level crossings can be increased through providing track subgrade panels with appropriate resistivity to minimize negative effect of stray currents. The results may be used to evaluate selected safety indicators as well as to predict safety levels and to determine the ways of improving safety.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24425/ace.2021.137158
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Archives of Civil Engineering
nr 67,
strony 117 - 132,
ISSN: 1230-2945 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2021
- Opis bibliograficzny:
- Mieloszyk E., Milewska A., Grulkowski S.: Safety at railway level crossings and Vision Zero// Archives of Civil Engineering -Vol. 67,iss. 2 (2021), s.117-132
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24425/ace.2021.137158
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 134 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Methodology for assessing the lighting of pedestrian crossings based on light intensity parameters
- P. Tomczuk,
- M. Chrzanowicz,
- T. Mackun