Abstrakt
W rozdziale 7 monografii przedstawiono zagadnienie diagnostyki czujnika prędkości silnika i przekładni mechanicznej pociągu. Przedstawiono zagadnienia związane z diagnostyką czujnika prędkosci obrotowej silnika oraz układu transmisjii momentu trakcyjnego. Do diagnostyki wykorzystano analizę sygnałów prędkości obrotowej i momentu obciążenia silnika obliczanych przez układy obserwatorów stanu. Analiza chwilowych wartości obliczonej prędkości obrotowej oraz momentu obciążenia pozwala na diagnozowanie stanu układu transmisji momentu trakcyjnego. Zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych na przykładzie napędu pociągu szybkiego z silnikiem asynchronicznym klatkowym o mocy 1.2MW.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Modern Electric Traction : Vehicles strony 91 - 111
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Guziński J., Krzemiński Z., Lewicki A., Abu-Rub H.: State observers for diagnostic applications in modern electric traction// Modern Electric Traction : Vehicles/ ed. eds. K. Karwowski, A. Szeląg. - University of Technology, Faculty of Electrical and Control Engineering. Gdańsk: University of Technology, 2009, s.91-111
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Torque transmission diagnostic system for high-speed train using state-space observer
- J. Guziński,
- Z. Krzemiński,
- H. Abu-Rub
- + 1 autorów
Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive
- J. Guziński,
- H. Abu-Rub,
- M. Diguet
- + 2 autorów
Application of speed and load torque observers in high-speed train drive for diagnostic purposes
- J. Guziński,
- M. Diguet,
- Z. Krzemiński
- + 2 autorów