Świadomość strategii i zarządzania strategicznego w zarządzaniu uczelniami wyższymi na przykładzie szkół wyższych w Polsce
Abstrakt
Celem artykułu jest ukazanie możliwości i zasadności uporządkowanego wdrażania biznesowych modeli zarządzania strategicznego do instytucji użyteczności publicznej, jakimi są uczelnie wyższe. Autorzy zauważają, że obecny rozwój większości uczelni, zarówno niepublicznych, jak i części publicznych, odbywa się bardzo chaotycznie, a decyzje o wymiarze strategicznym, jak uruchamianie nowych kierunków studiów, zapadają na podstawie kryteriów, które w perspektywie długookresowej mogą okazać się dla uczelni wysoce niekorzystne.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 87 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska
strony 415 - 424,
ISSN: 1641-3466 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Popławski W., Markowski M., Forkiewicz M.: Świadomość strategii i zarządzania strategicznego w zarządzaniu uczelniami wyższymi na przykładzie szkół wyższych w Polsce// Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. -., nr. 93 (2016), s.415-424
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 140 razy