Abstrakt
The risk of becoming involved in an accident emerges when elements of the transport system do not operate properly (man – vehicle – road – roadside). The road, its traffic layout andsafety equipment have a critical impact on road user safety. This gives infrastructural work a priority in road safety strategies and programmes. Run-off-road accidents continue to be one of the biggest problems of road safety with consequences including vehicle roll-over or hitting a roadside object. This type of incident represents more than 20% of rural accidents and about 18% of all road deaths in Poland. Mathematical models must be developed to determine how selected roadside factors affect road safety and provide a basis for new roadside design rules and guidelines.
Cytowania
-
5
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Journal of KONBiN
nr 49,
strony 319 - 339,
ISSN: 1895-8281 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Budzyński M., Jamroz K., Jeliński Ł., Gobis A.: The Effects of Roadside Hazards on Road Accident Severity// Journal of KONBiN -Vol. 49,iss. 2 (2019), s.319-339
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/jok-2019-0038
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 137 razy