The Perception of an Entrepreneur’s Structural, Relational and Cognitive Social Capital among Young People in Poland - An Exploratory Study
Abstrakt
The goal of the current paper is to verify how an entrepreneur’s structural, relational and cognitive social capital levels are perceived by young people in Poland. The research involved a group of 374 undergraduate business students from a Polish university as participants. Participants completed a survey on entrepreneurial cognitions. It was found that participants assess the level of an entrepreneur’s social capital as relatively low. Due to the fact that social capital, and its different dimensions, serve different purposes in the process of venture creation, the result obtained can be considered alarming. Its practical implications are related to the necessity to review and design activities facilitating the development of an entrepreneurial culture in Poland. The value and the originality of the paper lie in the approach that allowed us to investigate which dimensions of an entrepreneur’s social capital are seen as particularly weak by people for whom launching a new business is a viable option in the near future.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7341/20181416
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation
nr 14,
wydanie 1,
strony 109 - 122,
ISSN: 2299-7326 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Ziemiański P.: The Perception of an Entrepreneur’s Structural, Relational and Cognitive Social Capital among Young People in Poland - An Exploratory Study// Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation. -Vol. 14., iss. 1 (2018), s.109-122
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7341/20181416
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 114 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Identification of Determinants of Using Crowdfunding as a Source of Financing the Development of Social Enterprises–the Perspective of Polish Social Entrepreneurs
- M. Wronka-Pośpiech,
- A. Frączkiewicz-Wronka,
- M. Węgrzyn
- + 1 autorów