Abstrakt
This paper addresses the issue of individual entrepreneurship orientation (IEO) and entrepreneurship education (EE), which are both important for modern economic development. Intergenerational differences in these areas were discussed, especially characteristics of Generations Y and Z. The results of research conducted among 757 Polish students showing their IEO are presented. 80% of respondents displayed high levels of proactivity (primarily directed at meeting their own needs), whilst only 56% exhibited innovativeness and only 47% risk-taking. On the basis of the research results, the authors formulated recommendations for entrepreneurship education, aimed at strengthening IEO among representatives of Generations Y and Z.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
5
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Education Sciences
nr 10,
ISSN: 2227-7102 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Wasilczuk J., Richert-Kaźmierska A.: What Potential Entrepreneurs from Generation Y and Z Lack-IEO and the Role of EE// Education Sciences -Vol. 10,iss. 11 (2020), s.331-
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3390/educsci10110331
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 133 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Individual entrepreneurial orientation: comparison of business and STEM students
- M. Licznerska,
- T. Nikitina,
- I. Ozoliņa-Ozola
- + 1 autorów