Abstrakt
Zaprezentowano pogląd na temat przydatności mocy użytecznej jako wielkości fizycznej, stosowanej do jednoznacznego określenia obciążenia silnika o zapłonie samoczynnym. Scharakteryzowano ją na przykładzie teoretycznych charakterystyk zewnętrznych okrętowych silników głównych. Wykazano, że do jednoznacznej oceny obciążenia silnika powinny być zastosowane inne wielkości fizyczne niż jego moc użyteczna. Moc użyteczna nie może być bowiem uznana za wielkość jednoznacznie odzwierciedlającą jego obciążenia, ponieważ tę samą jej wartośc można uzyskać przy mniejszej wartości momentu obrotowego i większej wartości prędkości obrotowej, jak też przy odpowiednio większej wartości momentu i mniejszej wartości prędkości obrotowej silnika.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- SYMPSO 2007 : XXVIII Sympozjum Siłowni Okrętowych, [Gdynia, 15-16 listopada 2007] strony 65 - 72
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J.: Zagadnienie obciążeń okrętowych silników głównych o zapłonie samoczynnym// SYMPSO 2007 : XXVIII Sympozjum Siłowni Okrętowych, [Gdynia, 15-16 listopada 2007]/ Gdynia: Wydaw. Akademii Morskiej, 2007, s.65-72
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 75 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Torque transmission diagnostic system for high-speed train using state-space observer
- J. Guziński,
- Z. Krzemiński,
- H. Abu-Rub
- + 1 autorów