Abstrakt
Na podstawie przeprowadzonych audytów i ocen planowanych reklam w pobliżu miejsc krzyżowania się dużych potoków pojazdów zidentyfikowano problemy, które mają rozwiązywać zarządcy dróg. Scharakteryzowano podstawowe cechy fizyczne i psychomotoryczne oka ludzkiego i wskazano występujące reakcje bezwarunkowe pod wpływem ekspozycji otoczenia. Badania treści i parametrów świetlnych reklam dynamicznych LED w Gdańsku wskazują, że spoty reklamowe trwają zbyt długo, a jasność nośników LED w nocy przekracza wielokrotnie normy jasności przyjmowane dla znaków i sygnałów drogowych.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Drogownictwo
strony 134 - 142,
ISSN: 0012-6357 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Mackun T., Jamroz K., Żukowska J., Rychlewska J.: Zagrożenia dla uczestników ruchu drogowego stwarzane przez reklamy widziane z drogi// Drogownictwo. -., nr. 4-5 (2015), s.134-142
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 149 razy