Abstrakt
Oblodzenie w ujęciu ogólnym jest zjawiskiem tworzenia się powłoki lodowej na powierzchni samolotu lub w jego instalacjach. Jego wystąpienie może zagrozić bezpieczeństwu lotu. W części pierwszej artykułu omówiono problemy związane z oblodzeniem płatowca zarówno na ziemi, jak i podczas lotu. Wskazano na rodzaje oblodzenia i warunki sprzyjające jego tworzeniu. Przedstawiono przeciwdziałania podejmowane do walki z lodem tworzącym się na samolotach, a są to urządzenia odladzające i urządzenia przeciwoblodzeniowe. W drugiej części materiału omówiono problemy związane z oblodzeniem w układzie zasilania silnika. Zwrócono uwagę na identyfikację zagrożenia oblodzeniem występującym w gaźniku. Wskazano możliwości przeciwdziałania jego wystąpienia przez załogę samolotu. Podano wyniki szacunkowych obliczeń termodynamicznych dla przepływu powietrza i paliwa przez gaźnik potwierdzające omawiane w publikacji zjawisko.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Technika Chłodnicza i Klimatyzacyjna
nr R. 14,
ISSN: 1231-188X - Język:
- czeski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Weinar J., Bonca Z.: Zjawisko oblodzenia w układzie zasilania silnika lekkiego samolotu// Technika Chłodnicza i Klimatyzacyjna. -Vol. R. 14., nr. nr 6-7 (część I) ; nr 8 (część II) (2007),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 76 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Analysis of application of feed-water injector heaters to steam power plants
- J. Głuch,
- M. Trela,
- R. Kwidziński
- + 1 autorów